Og norske Hanneli Mustaparta er en av dem. 

Designersamarbeid har lenge stått sterkt i motebildet, og nå er også bloggsamarbeid i vinden. Denne våren henter Gina Tricot inn tre av Skandinavias største moteprofiler, blant dem vår egen Hanneli Mustparta.

LES OGSÅ: Slik blir våren hos kjedebutikkene

I kampanjen The Scandinavian It Girls skal de tre moteprofilene tolke hver sin kolleksjon som de også skal være kampanjeansikt for.

Først ut er den danske stylisten og motebloggeren Pernille Teisbæk bak bloggen Look de Pernille som styler en minimalistisk kolleksjon og forteller om sitt syn på skandinavisk design. Teisbæk er også aktuell med designersamarbeidet med det italienske skomerket Superga som også den norske motebloggeren Celine Aagaard er en del av.

Den svenske bærekraftsforkjemperen Emma Elwin tolker den andre kolleksjonen for motehuset og snakker om fremtidens mote.

Sist ut er norske Hanneli Mustaparta som viser noen av vårens viktigste trender, og gir et innblikk i sitt liv som en av verdens fremste stilikoner, trendsettere og moteinspiratorer.

– Vi er veldig stolte over å kunne knytte varemerket vårt til tre så sterke og velkjente profiler. De er tre suksessrike kvinner som kundene våre ser opp til. Vi ville både hylle skandinavisk design og fremheve viktigheten av bærekraftig mote, så det føltes selvsagt å velge nettopp disse profilene, sier Alexandra Davidsson, PR- og presseansvarlig hos Gina Tricot.

LES OGSÅ: Se motebildene alle snakker om

press_release_high3