Høsten er her, og det er også høstkolleksjonene fra kjedebutikkene. Lindex slår på stortromma og presenterer sin høstkolleksjon som en topp ti-liste med sesongens must haves presentert av supermodell, trendsetter og it-girl Karlie Kloss.

LES OGSÅ: Se toppblogger, modell og it-girl Elsa Ekman for DinSko

– Min favorittkolleksjon

– Dette er virkelig min favorittkolleksjon av dem alle siden jeg startet som Fashion Advisor i Lindex for fem år siden, sa Kathrine Sørland under pressefrokosten for Lindex’ høstkolleksjon tidligere i år.

Blant nøkkelplaggene i kolleksjonen, som nå presenteres som en topp ti-liste av supermodell Karlie Kloss, er Kathrines favoritt pologenseren i tillegg til strikk, kulotter, skjørt med grafiske print, ponchoer og denim, denim, denim. Alt i brente farger og basefarger som sort og hvitt med feminine snitt og løse og ledige silhuetter stylet lagvis – en sterkt kontrast til 90-tallstrenden med skinny jeans, kort-korte skjørt og magetopper.

LES OGSÅ: Slik har du aldri sett superparet Camilla Pihl og Peter Peters før

– Etter 90-tallet lovet jeg meg selv aldri mer å gå lag på lag. Det løftet må jeg nok bryte neste sesong for jeg digger virkelig den lagvise stylingen. Når det er sagt er det ikke slik at man  gå for lag på lag eller kjøre 70-tallstrenden fra topp til tå. Synes man det blir for mye av det gode kan man fint hente opp trenden i enkeltplagg eller elementer. For selv om 70-tallet står sterkt i denne kolleksjonen, består den jo i utgangspunktet av fine basisplagg som kan brukes hver for seg såvel som i kombinasjon, sa Kathrine Sørland.

Vil utfordre garderoben

– Det foregår en meget spennende silhuettendring akkurat nå, som er drevet av all 70-tallsinspirasjonen vi ser. Dette vil utfordre garderoben din og endre hvordan du setter sammen antrekkene dine. Med disse viktige plaggene gjør du endringer på en stilfull måte. Kampanjen er bygget opp rundt høstens topp ti-plagg, som du enkelt kan mikse og matche, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

LES OGSÅ: Derfor er Kendall Jenner det nye moteikonet

Ikke første gang

Det er ikke først gang supermodell Karlie Kloss er å se i en av Lindex’ kampanjer. Hun var nemlig ansikt utad i kampanjen for Matthew Williamson-kolleksjonen i 2013.

LES OGSÅ: Fem motepersonligheter om hvorfor Ganni er det nye trendmerket

– Jeg har alltid blitt trukket mot jordnær og bekymringsfri glamour; mine kolleksjoner inneholder farger, mønster og smykkedetaljer ettersom dette gjerne gir plaggene en herlig følelse av glede og optimisme, sa Matthew Williamson selv om sin S.O.S – Sense of Style i forbindelse med lanseringen av gjestedesignersamarbeidet med Lindex den gang.

karlie-kloss karlie-kloss karlie-kloss karlie-kloss