Toppblogger og designer Lene Orvik kan ikke akkurat beskyldes for å hvile på laubærene. Ikke før er hennes tredje kolleksjon i samarbeid med Bik Bok i butikkhyllene så lanserer hun også sin egen limited edition skokolleksjon i anledning partysesongen.

LES OGSÅ: Lene Orvik: – Dette er den mest spennende kolleksjonen til nå

Elsker du som oss bloggere? Da bør du sjekke ut 6 beautyvloggere du bør følge på YouTube6 norske treningsbloggere du bør følge5 norske beautybloggere du bør følge6 norske kjendisbloggere du bør følge8 norske interiørbloggere du bør følge og 5 norske bloggnykommere vi elsker.

Hemmelig modell

– Jeg har aldri laget en hel skokolleksjon tidligere. Dette er så utrolig spennende! Det er gøy med nye utfordringer. Jeg elsker virkelig å jobbe med klær, men å få lage ordentlige kvalitetssko synes jeg også er stas. Det blir spennende å se hvordan denne kolleksjonen blir mottatt, og det kribler virkelig i magen, sier Lene til Vixen.

LES OGSÅ: Denne quizen forteller deg hvilken norsk blogger du er 

Kolleksjon som består av kun 400 par sko fordelt på fire modeller; de perfekte ankelstøvlettene, de klassiske pumpsene, de sexy cut-out-pumpsene og en siste modell – som holdes hemmelig frem til 16.november.

–  Den siste modellen er sesongens absolutte favoritt, og kommer i kun 40 par, kan Lene avsløre.

Lene Orvik: – Går nesten alltid i høye hæler

Kan du ikke gå på høye hæler bør du lære deg det nå, for alle skoene i Lene Orviks limited edition-partykolleksjon kommer med ti centimeter høy hæl.

– Jeg går nesten alltid i høye hæler, og synes det er vanskelig å finne kvalitetssko i Norge. Da muligheten til å lage denne limited edition-kolleksjonen kom opp var jeg ikke tvil – dette måtte jeg bare gjøre. Jeg har lært mye og forstår nå hvorfor kvalitet er så viktig når man lager sko. Skoene er faktisk behagelige på foten selv om de er høye, sier Lene.

LES OGSÅ: Disse norske bloggerne får internasjonal oppmerksomhet

Hva er den perfekte festskoen?

– Den er sexy på foten, høy uten å være for høy, god å gå i, har god kvalitet og i en kul farge og snitt som skiller seg litt ut.

Designdrømmen

Det kan virke som om Lene har fått blod på tann når det kommer til å følge designdrømmen, men selv vil ikke toppbloggeren avsløre for mye.

– Jeg elsker dette, virkelig! Å se at så mange skjønne jenter liker kolleksjonene mine gir meg absolutt motivasjon til å fortsette. Jeg ser jo potensiale i det, og kommer til å jobbe på for å fortsette utviklongen med mitt eget brands. Jeg har ingen konkrete planer, men jeg brenner jo veldig både for klær og sko – så vi får se hva tiden bringer.

LES OGSÅ: 7 danske motebloggere du bør følge

Kolleksjonen lanserer 19.november og er kun tilgjengelig i Lene Orviks webshop. Priser fra kr 1299 til kr 1499.

Bloggtrend

Lene Orvik er ikke den eneste bloggeren som gjør designersamarbeid.

For mens toppblogger Annette Haga lanserer kleskolleksjon for Nelly i anledning partysesongen er Caroline Berg Eriksen aktuell med sin første veskekolleksjon for Adax. Se hva toppbloggeren svarer om veskekritikken her.

Tidligere magasinredaktør og moteblogger Celine Aagaard, som er aktuell med nettstedet og forecastingprosjektet Envelope.no, er med i nettkampanje for motehuset Burberry. Hun har tidligere designet et silkeskjerf for det norske agenturet og motemerket Holzweiler og en joggesko for det italienske skomerket Superga sammen med danske bloggkolleger. Nå er hun også aktuell som Euroskos nye kampanjemodell.

Se også bloggsamarbeidene vi aldri glemmer her.

Også Camilla Pihl har mange baller i luften. Denne høsten er hun aktuell med sin tredje skokolleksjon for Bianco. Hun er også den svenske kleskjeden MQs nye ansikt utad, og er den første norske amabassadøren for neglelakkmerket Essie.

lene-orvik

Foto: Frederic Esnault. Makeup: Tale Rypdal Eide.

lene-orvik

Foto: Frederic Esnault. Makeup: Tale Rypdal Eide.