Det er ingen hemmelighet at band merch kan være fashion. Før jul i fjor kom nyheten om at Kygo lanserer sin egen kleskolleksjon. Det gjør også CLMD i samarbeid med M.A.M.B Oslo.

LES OGSÅ: Du vil ikke tro hvem som er med i denne Alexander Wang-kampanjen

Ok, så er kanskje ikke nyheten så ny. Men Martin Danielle, mannen bak CLMD, kjent for hitlåter som The Stockholm Syndrome, Black Eyes and Blue og Dust, slapp tidligere i vår sin første kleskolleksjon i samarbeid med det norske merket M.A.M.B Oslo, startet av de kreative folka bak moteagenturet Me and My Brothers Agency (som har vareprøvesalg denne uken).

LES OGSÅ: Urban og Arkaiv gjør designersamarbeid med Hummel

Jeg tror mange artister ønsker å bruke kreativiteten sin på flere områder enn musikk, og jeg følger meg enormt heldig som har fått muligheten til å arbeide med David og resten av M.A.M.B Oslo-teamet. Det har for meg alltid vært slik at musikk og fashion har gått hånd i hånd, og jeg har alltid næret en interesse for nettopp mote. Det var med ydmykhet at jeg besluttet å prøve meg på design, og jeg håper folk setter pris på det vi har laget, sier Martin Danielle.

LES OGSÅ: Derfor er bomberjakken motebloggernes favoritt

Kolleksjonen CLMD x M.A.M.B består i hovedsak av jakker og overdeler, alle unisex. Inspirasjonen til designet kommer direkte fra Martin Danielles artistkarriere med CLMD, og spesielt hans musikalske reise det siste året.

CLMD x M.A.M.B er tilgjengelig i utvalgte butikker som Steen & Strøm, Tatler og Qomo i Oslo.

Alle foto: Mariann Vik

AI2A0177 AI2A1613-copy AI2A1493 AI2A0401 AI2A0613 AI2A0655 AI2A9506 AI2A1548