Vi er nok ikke alene i den eviglange jakten på den perfekte jeansen. Enten du ser etter de perfekte sorte skinny, boyfriend-jeansene eller kanskje et par overalls Frame er jeansmerket it-jentene sverger til.

LES OGSÅ: Jeansmerkene vi elsker

Svensk jeansfavoritt

Det er ingen hemmelighet at svenskenes design er populært – og Frame er intet unntak. Merket ble etablert i 2012 av de to svenske kompisene Jens Grede og Erik Torstensson i London, som et sideprosjekt i tillegg til deres egentlige jobber. Det er derimot historie, for i løpet av knappe fire år har Frame tatt av og blitt ett av de hotteste jeansmerkene på markedet. Gutta fokuserer på å lage de perfekte jeansene; fra design til vask jobber et team fra Shoreditch med innflytelser fra London, mens produksjonen og hovedkvarteret befinner seg i Los Angeles.

Innkjøpssjef ved Høyer og blogger Annabel Rosendahl mener de har vært flinke til å tiltrekke seg både presse og it-girls.

– De har jo vært veldig flinke til å alliere seg med internasjonal presse – med middager under Fashion Weeks der de får med de heteste modellene. I første omgang samarbeidet de med Karlie Kloss og er i crowden med it-modeller og it-jentene, så det sprer seg så klart. De har også vært flinke på å få mye oppmerksomhet i Norge og Skandinavia – på tross av å være et relativt nytt merke, sier Annabel til VIXEN.

Og med it-jenter som Kendall Jenner, Karlie Kloss, Adriana Lima, Miranda Kerr og Lara Stone som sverger til jeansene deres, kan du trygt si svenskene har gjort noe rett. Under middagen på Chateau Marmont for å feire åpningen av deres første butikk på Melrose i Los Angeles, var en rekke modeller og motepersonligheter på plass – blant dem Emily Ratajkowski, Rachel Zoe og Molly Sims som alle sverger til jeansene.

LES OGSÅ: Gestuz lanserer jeanskolleksjon

Blogg-yndling

Det er derimot ikke bare Hollywood som har fått øynene opp for Frame. Bloggere og motepersonligheter som Vanessa Rudjord, Darja Barannik og Annabel Rosendahl har alle vist seg frem i varianter av Frame-jeans. Moteekspert hos KK og blogger Darja Barannik har lagt sin elsk på slengbuksene deres.

– Først og fremst tror jeg de er blitt så populære fordi Frame Denim leverer gode produkter med behagelig passform. De har også anerkjente, internasjonale modeller som fronter deres kampanjer. Og så har de gjort en god jobb med posisjonering og markedsføring, sier Darja til VIXEN.

– Jeg elsker passformen på buksene, kvaliteten og at de kommer i ulike materialer og modeller. Jeg digger slengbuksene, som jeg har kjøpt i ulike lengder. Den ene er perfekt til høyhælte sko, mens den andre passer fint med lave sandaler eller sneakers. Det styggeste jeg ser er når man tråkker i hjel buksekantene. Modellen Le Crop Mini Boot er kanskje favoritten akkurat nå – perfekt i buksebena, midjen og passformen. Anbefales på det varmeste! 

Annabel Rosendahl har også fått øynene opp for den kortere versjonen av slengbuksene.

– Frame kommer hele tiden med nye modeller, de fornyer seg og de er veldig behagelige om du skal ha en god stretch-jeans. De er også veldig gode på litt annet enn bare den vanlige skinny jeansen – flare-buksene deres er superfine med riktig høyde på livet som gir illusjonen av lange ben, i tillegg til at de lager bra boyfriend jeans. Mine favoritter er flare-buksene – nå har de også mange nye spennende modeller som kick flare, den kortere versjonen av flare-buksene.

LES OGSÅ: Weekday lanserer unisex jeans

Allsidig: Frame lager ikke bare jeans – Annabel Rosendahl i blondetopp og sorte jeans fra Frame.

IKKE BARE JEANS: Annabel Rosendahl i blondetopp og sorte jeans fra Frame. Foto: Privat. 

Jeansfavoritt: Darja Barannik i sommerlige hvite jeans fra Frame.

JEANSFAVORITTER: Darja Barannik i sommerlige hvite jeans fra Frame. Foto: Privat. 

FRAME_SS16_Womenswear_1

FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR6  FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR9 FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR11 FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR14  FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR16 FRAME_SS16_LOOKBOOK_RGB_LR25