Tidligere var Bread&Butter kjent som handelsmessen under Berlin Fashion Week. Nå inviterer Zalando med alle som elsker mote.

LES OGSÅ: Disse designerne skal vise under høstens Oslo Runway

Allerede i 2014 ble Bread&Butter åpnet for offentligheten, og det var ikke lenger bare innkjøpere, redaktører, stylister og motebloggere som kunne ta turen under moteuken i Berlin. I fjor tok Zalando over styringen, og til høsten arrangeres det som er den første Bread&Butter by Zalando. Alle som er interessert i mote er invitert.

Den nye Bread&Butter skal nemlig være et publikumsrettet show for både mote- og musikkinteresserte basert på konseptet Now.

– Konseptet vårt utfordrer status quo. Det er en nytolkning av den tradisjonelle handelsmessen, og det gir liv til et nytt og spennende type arrangement for merkevarer og publikum hvor de kan møte hverandre. Vi vil at folk skal bli inspirert av nye trender, oppleve de siste produktene og få tak i dem først. På Bread&Butter by Zalando er ikke publikum lenger ekskludert fra moteverden, men de er invitert til å bli del av den, sier David Schneider, medgrunnlegger og styremedlem i Zalando. 

LES OGSÅ: FWSS er det norske motemerket alle snakker om

Bread&Butter by Zalando skal vise over 25 internasjonale merkevarer som blant annet adidas, Coverse, Lee, Levi’s, Nike, Reebok og Vans. Det italienske motehuset Marni vil også gi en sneak peak på sin kommende skokolleksjon laget eksklusivt for netthandelgiganten og Tommy Hilfigers capsule-kolleksjon Tommy x Gigi med it-girl Gigi Hadid i spissen lanseres også under arrangementet.

Messen er bygget opp rundt fem temaer; Get Physical, Fill your Feed, Mix it Up, Make it Yours og Gear Up, som er utgangspunktet for merkenes egne verksteder der man blant annet kan lage egne klær samt oppleve virituelle virkelighetsopplevelser, spesielle produkter og samleobjekter. 

I tillegg vil et utvalg merkevarer blant annet Hugo, Puma, Topman Topshop og Zalando presentere de siste trendene i en motevisning der plaggene vil bli tilgjengelig for salg online direkte etter showet.

Besøkende vil også kunne få oppleve det siste innen musikk fra up and coming-artister fra hele Europa. Boiler Room er kurator for musikken, og vil stå bak flere pop-up- og live-konserter under arrangementet.

– Med konseptet for det første Bread&Butter by Zalando NOW skaper vi en engasjerende opplevelse som binder sammen on- og offline og trigger sosiale møter. Vi tar sikte på å lage et inspirerende og overraskende arrangement og tilby det siste innen ikke bare mote og musikk, men også den digitale verden og gjøre dette tilgjengelig for alle, sier Carsten Hendrich, visepresident i Brand Markteting-avdelingen i Zalando.

LES OGSÅ: Endelig er Fam Irvoll tilbake

Bread&Butter by Zalando vil finne sted 2.-4.september i Arena Berlin.