The Weeknd, eller Abel Tesfaye, har på rekordtid gjort stor suksess som artist og låtskriver. Han har vunnet både Grammy og vært Oscar-nominert for musikken sin, i tillegg til å gang på gang toppe hitlistene. Nesten like kjent er han også blitt for sin særegne og laidbacke stil, som har gjort at han nå teamer opp med Puma for å gi sitt kreative bidrag til merket. 

LES OGSÅ: Se de første bildene fra Fenty Puma by Rihanna

Designsamarbeid er i vinden, og stadig flere artister prøver seg som designere for allerede etablerte merker. Like etter Rihannas designdebut for Puma, kommer nå nyheten om at The Weeknd er merkets nye ambassadør og kreative samarbeidspartner. 

Til å begynne med vil artisten fronte Pumas seneste sportskampanje Run the Streets, som lanseres i november. Kampanjen er skutt av fotografen Mark Seliger i LA og Toronto, og viser Pumas seneste produkter der sport møter streetwear. The Weeknds samarbeid med Puma vil senere også inkludere en samarbeidskolleksjon med sneakers og klær designet av artisten selv. Den eksklusive kolleksjonen vil være en miks mellom sport og streetwear, inspirert av estetikken til Abels eget label, XO.

Det er tre uker siden Rihannas kolleksjon for Puma, Fenty Puma by Rihanna, kom i butikk. Kolleksjonen fikk naturligvis sosiale medier til å koke, og hypen rundt merket hadde lenge vært stor. Det var også faktum da Rihanna viste sin SS17-kolleksjon for Puma under Paris Fashion Week onsdag med en visning som merket selv beskriver som moderne, sporty og sexy.

“Jeg var veldig spent på denne kolleksjonen som er både morsom og lett. Å vise i Paris var det perfekte bakteppet ettersom jeg har hentet mye inspirasjon fra Frankrike, Marie Antoinette og slottet i Versailles”, forteller Rihanna om visningen.

Det var derimot  ikke alle som var like begeistret over Rihannas fashion week-debut. Blant annet mote- og livsstilsredaktør Jamie Feldman i nettavisen Huffington Post spør på redaksjonell plass; Ville du brukt noe som helst fra Rihannas nye Puma-kolleksjon?