Motemagasinene, bloggerne og influencerne elsker det. Nå kommer Smith & Cult til Norge! 

LES OGSÅ: Dette er duften alle snakker om 

Smith & Cult er nærmest blitt et kultmerke i USA med neglelakk, eyeliner, maskara, øyenskygge og lipgloss alle snakker om. Blant annet Beyonce – hun sverger til nemlig til neglelakken 1972, som selvsagt ble utsolgt på et blunk da det ble klart at den var hennes favoritt. Smith & Cult-lakkene har også prydet neglene til supermodeller og It-girls som Gigi Hadid og Irina Shayk.

Tanken bak merketer to motpolor, nemlig  Smith som er den sofistikerte og elegante, og Cult som er den rå. Ifølge grunnlegger Jeanne Chavez, har de den typiske kvinnen à la parisienne i tankene når de skaper nye produkter, og den franske designeren Isabel Marant ligger dem spesielt nær hjertet. Skjønnhetsmerket er også kjent for sine spesielle flakonger, og lokkene til produktene blir designet slik at det ser ut som om de har blitt slått med hammer. Tanken er helt i tiden, nemlig at det uperfekte ofte kan være det aller vakreste.

– Det er en parallell mellom formulaene, emballasjen og ideologien. Du har denne vakre gullfargede innpakningen, så har den blitt ødelagt og slått og fått synlige merker. Jeg synes dette representerer alle erfaringene våre i livet og i våre skjønnhetsøyeblikk, sier grunnlegger Dineh Mohajer om merket.

Navnene på produktene er inspirert av historier fra dagboken til grunnlegger Dineh Mohajer. Derav navnet Diary of a Beauty Junkie. 

– Hele poenget med Smith & Cult er at det er en dagbok, hvor du kan relatere deg til alle disse rå historiene, forteller hun.

SMITH & CULT: Det amerikanske beauty-merket kommer til Norge. Foto: Leverandøren.