Sachajuan er navnet både på en av de heteste frisørsalongene i Sverige og beautymerket alle snakker om. Nå kommer det endelig til Norge. 

For nesten 20 år siden, i 1997, åpnet Salon Sachajuan dørene i Stockholm. Bak stod Sacha Mitic og Juan Rosenlind, to globalt anerkjente frisører med flere års erfaring innen hårstyling både i Sverige og internasjonalt. På rekordtid ble salongen en av Sveriges hotteste, og det tok ikke lang tid fær Mitic og Rosenlind ble spurt om å style fotoshoots for motegiganter som Vogue, Elle, Glamour, Allure, Amica og GQ.

I 2004 lanserte de for for første gang hårprodukter under eget navn. Det ble plukket opp av blant andre Vogue, Elle og Harper’s Bazaar som alle har omtalt produktene. Så sent som i oktober i år omtalte Marie Claire merket som the beauty brand that is about to blow up.

Beautymerket består av hårpleie-, hårstyling- og kroppsprodukter som alle lanseres i Norge. Mens hårproduktene tar utgangspunkt i Ocean Silk Technology som henter verdifulle proteiner og mineraler fra alger og kombinerer disse med aktive ingredienser for å skape oppskrifter som skal gå håret maksimal glans, volum, stabilitet og pleie, baserer kroppsproduktene seg på Earth Silk-teknologi utviklet fra en patentert produksjonsprosess av svensk dyrket havre som skal hjelpe huden med å gjenvinne sin vitalitet og roe ned og gjenoppbygge irritiert hud. Til felles har produktene at de alle er produsert i Sverige, og utviklet spesielt for beautymerket skapt av Sacha Mitic og Juan Rosenlind.