Tradisjon tro inviterte Tommy Hilfiger til frokost i sitt danske showroom under Copenhagen Fashion Week tidligere denne uken. Se bildene fra deres FW17-presentasjon her. 

Det amerikanske motehuset har virkelig fått ny vind i seilene de siste årene, og har blitt merket på alles lepper, inkludert både supermodeller, rockedøtre og norske motepersonligheter. Gjestedesignersamarbeidet med It-girl Gigi Hadid har fått sosiale medier til å koke, og motehuset har også hanket inn modellstjerneskudd som Hailey Baldwin og Lucky Blue Smith. Nå er Tommy Hilfiger aktuell med det det kaller en demokratisering av moten som fortsetter også denne sesongen etter See Now, Buy Now-konseptet, trenden som stadig flere designere og motehus kaster seg på.

Under moteuka i København onsdag presenterte Tommy Hilfiger sine FW17-kolleksjon for inviterte gjester, blant dem både kunder, skandinavisk motepresse og gode venner av huset. FW17-kolleksjonene hyller 90-tallet, men med en moderne tvist, og tiårets rebelske attitude gjennom blant annet å leke med silhuetter, oversized proporsjoner og sporty detaljer. Med stjerner, nagler og statement-tekstiler er også referanser til rock’n roll, kanskje ikke overraskende, en sentral del av kolleksjonen som de selv beskriver som egdy, avslappet og cool.