VISER I SESONG: Ralph Lauren er blant motehusene som står i spissen for såkalte runway-to-retail-visninger. Foto: Ralph Lauren.

Motebransjen er i endring, og en av de mest dyptgripende er den såkalte See Now, Buy Now-trenden som stadig flere designere og motehus kaster seg på både her hjemme og internasjonalt. I spissen står blant andre Ralph Lauren som viste sin runway-to-retail-kolleksjon under New York Fashion Week onsdag. Se alle bildene fra visningen her. 

LES OGSÅ: Også H&M kaster seg på See Now, Buy Now-trenden

Poenget med See Now, Buy Now er nettopp å lukke gapet mellom runway og retail ved å gjøre kolleksjonene tilgjengelige for salg i det øyeblikket de treffer catwalken. Både Burberry, Tommy Hilfiger, Tom Ford og Vetements har gått i spissen for trenden. Det samme gjør Moods of Norway som viste sin SS17-kolleksjon under Oslo Runway tidligere denne måneden. Også Ralph Lauren var tidlig ute med å vise i sesong, og etter fjorårets runway-to-retail-visning som motehuset selv beskriver som en suksess gjorde de det samme denne våren med sin visning i New York onsdag.

– Jeg har alltid drømt om en kvinne som blir forelsket i kolleksonen min og sier; Jeg kan ikke vente med å ha den på meg. Og nå trenger hun ikke det. Vi møter hennes behov i stadig større grad, og leverer upåklagelig håndverk og luksus til henne umiddelbart, sier Ralph Lauren. 

Visningen ble holdt i motehusets flaggskipbutikk på Madison Avenue, som for anledningen var gjort om til en botanisk oase med massive blomstervegger med orkideer, mose og vinstokker.

– Min februar 2017-kolleksjon var inspirert av en nomadisk tidsånd, en eksotisk sofistikasjon med kontraster mellom rene linjer og rustikke teksturer, ørkennyanser og brent gull – og unike smykker. Det omfavner ånden til kvinnen jeg designer for, som alltid søker en stil som er både modig og personlig.

Alle foto: Ralph Lauren.