NORSK MUSIKK: Tommy Hilfiger valgte låta Work fra Stella Mwangi under sin visning tidligere denne uka.

Tidligere denne uka skrev vi om Tommy Hilfigers runway-to-retail-visning Tommyland som ble vist under New York Fashion Week. Men det du kanskje ikke visste var at motemogulen valgte norsk musikk både på catwalken og for å promotere arrangementet alle snakker om. 

Temaet for Tommy Hilfigers visning var Tommyland – en motefestival som hyllet California-inspirert musikk, kunst og kreativitet i møtet mellom musikk og stil med utgangspunkt i motehusets egen popkulturarv.

Og det ble ikke spart på kruttet, med egen vintage-butikk, food trucks og konserter, men også et sterkt fokus på musikk, fra blant andre norske Stella Mwangi.

Låta Work fra hennes selvtitulerte EP ble valg ut til både å promotere eventet og som bakgrunn for visningen av TommyxGigi i samarbeid med It-girl og supermodell Gigi Hadid.

Det betød eksponering til de over 3000 inviterte gjestene som inkluderte både presse, innkjøpere, VIPs og influencers – blant dem Lady Gaga, Lewis Hamilton, Lucky Blue Smith, Sofia Richie, Kaia og Presley Gerber og selvsagt Gigi Hadids mor og far, og søsken Anwar og Alana Hadid.

– Det er utrolig kult at Tommy Hilfiger valgte min sang som theme song under sin runway. Jeg har vært fan av Hilfiger siden jeg så Aaliyah og Salt n Pepa i det som tenåring. Også synes jeg den nye kolleksjon ser dritfet ut, sier Stella til VIXEN.

Og som om ikke det var nok er den samme låta også den offisielle for Reebok Classics Free Your Style-kampanje.

Stella jobber for tiden også med klesmerket VKA (Vaa Ki Afrika) som skal hedre afrikansk mote.

– Vi jobber med å fusjonere det beste fra afrikansk og skandinavisk motekultur. Vi begynner med urban stil som hettegensere og t-skjorter. Nettbutikk lanserer i april, avslører Stella.