Onsdag kveld viste H&M Studio frem sin seneste kolleksjon på catwalken i Paris, og nå gjør klesgiganten som de internasjonale motehusene.

Tidligere i vår kom nyheten om at H&Ms Studio-kolleksjonen blir en såkalt See Now, Buy Now-kolleksjon som kan shoppes direkte fra catwalken. Med det føyer H&M seg inn i rekken av aktører – både her hjemme og internasjonalt – som ikke bare viser i sesong, men også lukker gapet mellom runway og retail.

– Det å ta moten direkte fra catwalken til butikken markerer en ny ære i moteindustrien, og vi ser en stor verdi i det å kunne kommunisere direkte med kundene gjennom en see now, buy now-kolleksjon. Alt som bringer oss nærmere kundene våre, og som gjør mote enda mer tilgjengelig, er svært positivt, sier Pernilla Wohlfart, Head of Design og Creative Director i H&M.

For første gang ble også H&M Studio herre vist i Paris, i tillegg til damekolleksjonen. 

I kolleksjonen kombineres tradisjonelle skreddersømteknikker med funskjonalitet og høyteknologiske elementer av sportsklær for et frisk og moderne uttrykk. Inspirasjonen kommer fra kjærlighetens kraft, eleganse og styrke og ballettens lidenskap, heter det i en pressemelding.

– Med denne kolleksjonen ønsker vi å sende et globalt budskap om kjærlighet. Noen få plagg bærer ordet love igjen og igjen, neste som en ticker tape eller som en stadig påminnelse om hva som er viktig. Det føles som om vi nå, mer enn noen gang, trenger litt påfyll av positive tanker og følelser i livene våre, fortsetter Wohlfart. 

For visningen hadde betonglandskapet i Tennis Club de Paris blitt forvandlet til et varmt og innbydende rom med budskap om kjærlighet og samhold. Blant de 800 inviterte gjestene var Nicki Minaj, Alexa Chung, Lucky Blue Smith, Clémence Poésy og Sasha Lane, mens Gigi og Bella Hadid, Adwoa Aboah, Amber Valletta, Jordan Barrett og Luis Borges var blant modellene på catwalken.