I forkant av Copenhagen Fashion Week var Munthe en av visningene vi gledet oss aller mest til. Ikke uten grunn. Det danske motemerket har nemlig fått sin renessanse, og har den siste tiden vært på alles lepper – mye takket være den omfattende Ok, so I lied-kampanjen med både norske og internasjonale bloggere i spissen, blant dem Janka Polliani, Annabel Rosendahl, Celine Aagaard og danske Marie Hindkjær.

LES OGSÅ: Her er årets H&M Loves Coachella-kolleksjon

Denne sommeren lanserer Munthe en festivalkolleksjon bestående av fire ulike t-skjorter med print og en bærekraftig army-jakke, orginalt brukt av den franske hæren opp til 1990-tallet. Som en del av kolleksjonene er også syv ulike festival-patches. Med hvert plagg fra kolleksjonen kan man velge opptil tre patches som så strykes på klærne. Tanken er i følge Munthe å inkludere forbrukeren i designprosessen ved å tilby unike og personaliserte plagg – ikke ulikt trenden med demokratisering av moten som vi ser både her hjemme og internasjonalt med blant annet runway-to-retail-visninger med kolleksjoner i sesong, og Oslo Runway re-see showroom, for å nevne noe.

– Å være på festival handler om å legge hverdagens trivialiteter bak seg, og bare ha det gøy og nyte et par dagers frirom. Derfor skal tøyet avspeile det, og ikke være for høytidelig eller alvorlig, sier Naja Munthe til VIXEN.  

Festivalkollleksjonen fra Munthe er tilgjengelig i butikk og online fra begynnelsen av mai.