Det er ingen tvil om at både kjendiser og motehus har omfavnet emoji-trenden de siste årene. Størst oppmerksomhet var det kanskje rundt Kim Kardashian-West og hennes Kimoji-app som fikk App Store til å kollapse på lanseringsdagen. Nå kaster også Chanel seg på bølgen og lanserer sine egne emojis.

LES OGSÅ: Slik får du beauty-looken fra Chanel Haute Couture

Det var under Paris Fashion Week at det franske motehuset lanserte appen som i skrivende stund kun er tilgjengelig for iPhone. Emojiene består blant annet av motehusets logo og andre motiver fra sjefsdesigner Karl Lagerfelds tidligere kolleksjoner, alt i en rosa fargepalett – årets store trendfarge.

Andre kjendiser som har kastet seg på toget, er blant annet Justin Bieber med Justmoji, den amerikanske skuespilleren Charlie Sheen har laget Sheenoji, supermodell og designer Amber Rose kalte samlingen sin for MuvaMoji og rapperen Wiz Khalifas emojis går under navnet Wizmoji.

Chanel er imidlertid ikke alene om å være et fransk motehus med visjon om å digitalisere og reposisjonere seg. Tidligere i vinter lanserte også Comme des Garçon Play sitt eget emoji-sett, mens i Sverige dro Acne Studios derimot strikken enda lengre med en fullverdig emoji-kolleksjon for fjorårets FW16-sesong.