Den Oslo-baserte moteillustratøren Esra Røise samarbeider nok en gang med det italienske skomerket Superga og norske Blender Agency.

Denne gangen har hun designet to ulike modeller, Palmeprint og Kyssemunn. I tillegg til å gjestedesigne, fronter hun også kolleksjonen i ny kampanje. Med seg på laget har hun den amerikanske modellen og it-jenta Pyper America Smith og den svenske journalisten Sofi Fahrman.

Superga har vært på markedet i over 100 år og er ikke ukjent for å gjøre fasjonable samarbeid. Tidligere har merket jobbet med moteikoner som Alexa Chung, Mary-Kate og Ashley Olsen, den svenske motebloggeren Caroline Blomst, danske Pernille Teisbaek og Celine Aagaard. For denne kampanjen er bildene tatt av Pudder Agencys Kim Jakobsen To, stylist Sunniva Hartgen og makeupartist Tatjana Weddegjerde.

– Superga-skoene har vært med meg siden barndommen, og Blender er venner fra gammelt av som det alltid er gøy å jobbe med, så å gjøre en ny collab føltes som et veldig naturlig valg. Jeg jobber hovedsakelig med blyant og blekk så det føltes naturlig å jobbe med det. Tanken var å gjøre noe sommerlig og gøy, inspirert av botaniske former og sterke farger som kunne stå fint til de støvete rosa fløyels-sneakersene, som jeg er helt forelsket i, sier Esra om samarbeidet.

– Jeg er oppvokst på landet, med skogen som nærmeste nabo, så naturen har alltid vært noe som har inspirert meg. I tillegg gjør jeg alltid et poeng i å besøke de botaniske hagene når jeg er ute og reiser, der jeg kan zone ut og tilbringe flere timer. En ekstra bonus ved å designe til nettopp Superga´s Linea platå sneaker, er at jeg alltid setter pris på noen ekstra cm i høyden, avslutter hun.

Skoene kommer i et begrenset antall i utvalgte butikker i april, og koster 899,-

SUPERGA: Den norske illustratøren og motetegneren Esra Røise fronter Superga i ny kampanje. Foto: Kim Jakobsen To

SUPERGA: Den norske illustratøren og motetegneren Esra Røise fronter Superga i ny kampanje. Foto: Kim Jakobsen To