Sarenza ble grunnlagt i Frankrike allerede i 2005. Nå lanserer de i Finland – og i Norge. 

Til tross for at den norske nettsiden har vært aktiv siden desember i fjor er det først nå den lanseres for alvor. Det gir nordmenn tilgang til mer enn 750 merker og mer enn 1,5 millioner produkter inkludert både sko, vesker og tilbehør.

– Åpningen av netthandel mot Norge og Finland er et stort nytt steg i den internasjonale reisen til Sarenza. Fra et fransk lokalt selskap til å bli ledende i Europa, har Sarenza styrket sin ekspertise og er nå en viktig konkurrent i mange innflytelsesrike land. Så langt har tilbakemeldingene fra Norge, og Finland vært veldig positive, vi kan knapt vente med å gjøre en forskjell i disse landene, sier administerende direktør i Sarenza, Stéphane Treppoz. 

I tillegg til eksterne varemerker har skonettbutikken også egne merker som kun er tilgjengelige gjennom nettsiden. Disse inkluderer Made by Sarenza, Georgia Rose og herremerket Mr. Sarenza – alle designet i Paris og produsert i Spania, Italia og Portugal.