Etter at de to venninnene Natasha Oakley og Devin Brugman begynte å blogge om bikinier og en avslappende livsstil fra strender rundt om i verden, ble businessen A Bikini A Day en umiddelbar suksess. Jentenes vakre smil og gode humør har dannet grunnlaget for den voksende fanbasen både på Instagram og bloggen og de driver i dag sitt eget bikinimerke. VIXEN fikk et intervju med jentene i forbindelse med lanseringen av deres andre bikinikolleksjon for Bik Bok – om det å være rollemodell for sine 3.2 millioner følgere, hvordan det er å jobbe sammen som bestevenninner og hvorvidt den perfekte bikinien egentlig finnes.

Se smakebit fra kolleksjonen nederst i saken!

Gratulerer, Natasha og Devin, med den andre bikini-kolleksjonen deres for Bik Bok! Hva er grunnene til at dere nok en gang velger å samarbeide med det skandinaviske klesmerket?

– Vi elsker Bik Bok! Det er en anerkjent influencer i moteverden og en kjent trendsetter for nytenkende fashionistas. Skandinaviske jenter er kjent for sin uanstrengte stil, og Bik Bok speiler nettopp det – vi ser jo til dem for inspirasjon til antrekk ganske ofte, og siden vi deler samme forkjærlighet til mote, var det helt naturlig for oss at vi ville samarbeide med dem i en større målestokk.

Å være to bestevenninner som starter opp og lykkes med en motebusiness høres ut som en våt drøm for hvilken som helst tenåringsjente. Hva er fordelene og ulempene med å jobbe med sin beste venn, og hvordan har vennskapet deres utviklet seg i løpet av tiden som kolleger?

– Du lærer mer og mer om bestevenninnen din og vennskapet deres i løpet av årene, spesielt hvis dere enten bor eller reiser mye sammen. Dere blir kjent med hverandre helt inn til beinet, og den oppriktige alliansen var det som motiverte oss til å starte A Bikini A Day. For å være ærlig, tror vi ikke det er noen ulemper! Vi elsker det vi gjør, og så opptatt som vi er, det føles ikke som ‘jobb’ – men mer som at vi er to bestevenninner som reiser verden rundt sammen. Hva er vel bedre enn det?

Fra første øyekast, ser dere ut til å være glamorøse jetsettere som lever et avslappende og delikat liv på stranden – likevel har vi en følelse av at businessen også krever hardt arbeid. Hvordan er egentlig livsstilen deres?

– Den følelsen dere har stemmer! Haha. Vi jobber hardt med det vi gjør, og samme hvor luksuriøst det høres ut, så kan det å reise 80% av tiden være ganske slitsomt. Men, vi holder oss gående på grunn av lidenskapen – vi elsker virkelig jobben vår og for hver dag blir vi mer og mer motivert av følgerne våre og støtten deres. Noen ganger kan ting være tøft og litt overvelmende, men i slike tider, hjelper det virkelig å ha en bestevenninne ved sin side.

Dere har til sammen 3.2 millioner følgere på Instagram, og vi gjetter på at en god del av dem drømmer om å gå i fotsporene deres. Hvilke tanker har dere om det å være rollemodeller for yngre jenter?

– Vi får mange tilbakemeldiner fra følgere våre hvor de forteller oss hvordan vi har inspirert dem på ulike måter, mange av dem har å gjøre med kroppsbilde og selvtillit, noen handler om entrepenørskap, og også å leve en sunn livsstil. Det er definitivt oppløftende for oss å høre slike historier, siden vi fullt ut forstår betydningen av å ha positive rollemodeller i livet. Vi vokste opp med visjonen om å være den beste versjonen av oss selv på grunn av de fantastiske menneskene rundt oss, og det er ekstremt oppmuntrende å høre at vi har vært en inspirasjon for noen andre.

Når vi snakker om sosiale medier – veldig mange jenter blir utsatt for slut shaming av tusen ulike grunner. Har dere noen sinne opplevd dette og hvis ja, hvordan takler dere seksuell trakassering?

– Heldigvis har mengden av negativitet vi har møtt vært begrenset. De fleste av følgerne våre er overveldende støttende og forstår budskapet vårt som handler om selvstendighet og selvtillit.

Dere er begge slående vakre kvinner som vi sliter med å finne et eneste feilfritt bilde av. Hva slags forhold har dere til deres egne kropper og hva ville dere gitt som råd til jenter (og gutter!) med ulike komplekser?

– Vi opplever den samme usikkerheten som alle andre. Det er så utrolig mye press for å være perfekt, og ikke nok vektlegging av å være den beste versjonen av seg selv. Det finnes ingen universell form for perfeksjon, den endrer seg hvor enn du går, hver eneste uke! Vi lærte ganske tidlig at vi har et valg; vi kan hele livet prøve å være noen andre enn vi er, eller vi kan omfavne den vi er og ha som mål å være den beste versjonen av det. Du vil føle deg så mye mer tilfredsstilt ved å godta hvor unike vi alle er.

Hvis det finnes, hvordan ser den perfekte bikinien ut?

– Den ville vi beskrevet som LSB – den Lille Sorte Bikinien. Det er go-to-bikinien for alle mulige anledninger og steder, den er støttende, komfortabel, elegant og stilig. Den er laget av stoff du kan stole på og som varer i sommer etter sommer. Det er den perfekte bikini, og vi tror vi vet akkurat hvor du kan finne den!

Sist men ikke minst, her kommer 1000-kronersspørsmålet. Går dere virkelig i bikini 365 dager i året?

– Vel, etter mange år i bikini-industrien er vi stolte av å kunne si at vi har funnet en mer effektiv måte å skyte for A Bikini A Day, som gir oss mulighet til å reise og ha et liv utenom å være på stranden i en bikini! Derimot har vi nok bikini-shoots til å dele 365 dager i året – så på en måte er det nesten sant! Haha.

Det andre kolleskjon-slippet er tilgjengelig i utvalgte Bik Bok-butikker og online på bikbok.com.