Hårpleiemerket Wella mener at skjønnhet kommer fra mangfold og økende individualitet, og blir offisiell partner til Stockholm Pride 2017. 

LES OGSÅ: Sabina Karlsson: – Jeg jobber med bare å si “Jeg er modell” 

Den tyske salongmerkevaren ønsker gjennom partnerskapet å bidra til trygghet og glede til å kunne uttrykke skjønnhet på sin egen måte, uansett hvordan man vil det og hvem man er. Merket vil både før og under Stockholm Pride arrangere flere ulike aktiviteter rundt om i Sverige. De vil også samarbeid med flere partnersalonger i andre nordiske land for å involvere flere i feiringen, og ikke minst spre Stockholm Pride-budskapet videre.

Stockholm Pride er Nordens største Pridefestival og har jobbet siden 1998 med å synliggjøre spørsmål og skape en frisone for homoseksuelle, biseksuelle og transseksuelle og de kjønnsuttrykk som finnes.

“Vi synes det er hyggelig at vi for første gang har et skjønnhetsmerke som offisiell partner, og er begeistret for at det er et veletablert merke som Wella. For oss er det veldig betydningsfullt når selskaper som Wella støtter oss i vårt arbeid”, sier Christian Gerdes, festivalsjef i Pride Stockholm, i en pressemelding. 

Wella er ikke førstemann ut i skjønnhetsbransjen til å støtte opp om ulike miljøer. Tidligere i år tok den amerikanske skjønnhetsgiganten Maybelline et nytt steg da de introduserte sin første mannlige make-up-ambassadør, Manny Gutierrez. Han er forøvrig stor i sosiale medier med over tre millioner følgere på Instagram, og omtaler seg selv som en “boy beauty vlogger” med sin YouTube-kanal, MannyMua.