Denne uken åpner Oslos nye luksusbutikk med fokus på accessories, med både kjente designfavoritter og nykommere på det norske markedet.

LES OGSÅ: Vogue tipser om Oslo-favoritter

Den siste tiden har flere anerkjente, internasjonale merker valgt å åpne konseptbutikker i Oslo. Sist ut var franske Isabel Marant og amerikanske Rag & Bone, som åpnet side om side i Prinsens gate. Nå samles merker som Alexander Wang, J.W. Anderson, Proenza Schouler, Acne og Marni under samme tak i konseptbutikken Edition.

Det nye butikkonseptet er en ren tilbehørsbutikk, med sko, smykker, duft og vesker i sortimentet. Butikken retter fokus på kvalitetsprodukter fra de ledende motemerkene.

– Nettshopping øker stadig mer, men vi tror fortsatt at menneskelige aspekter er viktig i en butikk – spesielt innen luksussegmentet. Vi har satt sammen et dedikert og engasjert team med solid kunnskap om Edition-merkene. De vil følge opp kundene tett, og gi en serviceopplevelse utenom det vanlige, sier daglig leder og innkjøper Sara Morling.

Edition åpner 28. april med adresse i Hegdehaugsveien 27 og flere av merkene introduseres eksklusivt hos Edition. Butikken, som er utformet i samarbeid med Form III-arkitekter, legger vekt på shoppeopplevelsen fremfor enkeltprodukter.

– Det er spesielt spennende med Paco Rabanne. Et tradisjonsrikt merke grunnlagt på 60-tallet, som nå er inne i en ny vår etter Julien Dossenas inntog som kreativ leder. Essensen av merket er bevart, men kolleksjonene blir bare sterkere og sterkere. Aurélie Bidermanns bohemske og øko-vennlige smykkekolleksjoner er også en favoritt i internasjonale motekretser og vi gleder oss til å vise det til norske kunder, sier Sara Morling.

LES OGSÅ: Holzweiler inn i varmen hos Net-a-Porter