Det danske motemerket Ganni er på alles lepper om dagen. Nå åpner de sin første norske flagship store midt i Oslo sentrum, nærmere bestemt i hovedstadens nye motegate Prinsens gate der både Rag & Bone og Isabel Marant åpnet tidligere i år. VIXEN tok en prat med Anett Ringstad som sammen med ektemannen Jørgen Jalland driver Colina som blant annet har eneimport på Ganni i Norge.  

Den nye flagship storen åpner 13.mai kl.10 i Prinsens gate 23. Butikken blir på 120 kvadratmeter med egen PR-avdeling i kjelleren. Innredningen vil bære preg av Gannis nye designkonsept med detaljer som blankt krom, speillameller, fargerike tivoli-boards og en genrell strammere linje enn de allerede eksisterende Ganni-butikkene i Norge, heter det i en pressemelding.

LES OGSÅ: 5 motepersonligheter om hvorfor Ganni er det nye trendmerket

Grattis med ny flagship store midt i Oslo sentrum. Hvorfor tror du nordmenn er så ville etter Ganni? 

– Tusen takk, det er så stort! Jeg tror Ganni blir så godt mottatt her i Norge grunnet deres lekenhet og evne til å gå sin egen vei, og ikke minst evnen til å skape ulike must haves hver eneste sesong som blir revet bort fra alle landets butikker etter få dager. I tillegg har de et fantastisk design og passformer som når veldig bredt – og med et overkommelig prispunkt. De kler opp de største stjernene og motebloggerne i verden, men er samtidig fullt tilgjengelig for mannen i gata. Ganni er en miks av casual, chic og laidback, noe som er en perfekt kombinasjon for norske damer.

Dere har allerede et knippe butikker i Norge. Hva er grunnen til at dere åpner det som blir landets største?

– Flagship store i Oslo sentrum har vært høyt på prioriteringslisten siden åpningen av vår første Ganni-butikk i Hegdehausveien for fem år siden. Vi har ikke klart å finne det riktige for oss og Ganni før nå, noe jeg er veldig glad for nå som jeg ser hvilke muligheter som har åpnet seg i Prinsens gate. Med en butikk i Bergen, Stavanger, Sandvika Storsenter, Hegdehausveien og etablering av ny butikk i Kristiansand i juni i år var det et helt riktig og viktig steg for oss å åpne en flagship store for Ganni.

Fortell litt om den nye butikken – og hvorfor det akkurat ble Prinsens gate?

– Vi har fulgt utviklingen i sentrum tett og har vurdert flere lokaler i ulike områder. Prinsens gate og området rundt er i stor utvikling, med etablering av flere internasjonale monobrand-butikker blir dette etter vår mening den nye paradegaten i Oslo sentrum. Da vi fant det rette lokalet nettopp i denne gaten var det ingen tvil, gaten er perfekt for Ganni og deres profil. Lokalet er 120 kvadratmeter og like stort i kjelleren hvor det blir eget PR-showroom. Det å ha dette under samme tak midt i sentrum vil gi oss en unik mulighet. Vi er å stolte og glade for å endelig kunne åpne en Ganni flagship store i Oslo sentrum.

Det er ikke bare her hjemme Ganni er stort – også ellers i Skandinavia og internasjonalt har merket fått massiv oppmerksomhet – hva tror du er grunnen til det?

– Det har nå tatt helt av i utlandet, og det skjønner jeg så godt! I det siste har vi sett Ganni på blant andre Rihanna, Kendall Jenner, Alexa Chung og verdens største blogger Chiara Ferragani som har over ni millioner følgere på Instagam! Men med deres fantatiske prispunkt er det fortsatt fullt oppnåelig for de fleste å kunne kjøpe. Jeg tror grunnen til deres popularitet er mye av det samme som det er i Norge; fantatisk design, print og evnen til å være lekne og å overraske. En anenn viktig faktor er at det ikke selges overalt, men kun på de mest eksklusive og høyprofilerte butikkene.