Vi heier på norsk mote. Det gjør bloggerne også, og en av deres absolutte favoritter er den norske skobutikken Sapatos.

Sapatos er en norsk familiebedrift som har drevet i konfenksjonsbransjen i tre generasjoner. Skokonseptet byr på både unike produkter og løsninger gjennom kvalitet, kunnskap og den gode opplevelsen. Nettopp kvalitet er blant de fremste kjennetegnene for Sapatos, og det merkes på både materialer og komfort. Ved å jobbe direkte med fabrikkene kan Sapatos tilby kundene de beste produktene til en god pris samtidig som de sikrer gode etiske forhold.

– Kvalitet er mye viktigere enn kvantitet for oss. Det viktigste er ikke at kunde handler hos oss, men at hun eller han får en god opplevelse. Vi skal såklart være kjent for å ha fantastiske produkter, men enda viktigere er det at vi skal være kjent for å ha en unik kundeservice og kultur,  forteller Per Arne Drangsland, daglig leder i Saptos.

Den første butikken ble åpnet allerede for elleve år siden i Bogstadveien. I dag har Sapatos, i tillegg til egen nettbutikk, totalt åtte fysiske butikker.

Sapatos jobber mye med sitt eget merke, blant annet med planlegging av kommende kolleksjoner med tilhørende besøk på fabrikkene i Portugal. Der jobbes det blant annet med å finne riktige typer skinn, gode såler og så videre for å gjøre de ulike modellene optimale i forhold til både utseende og komfort. Nettopp det at Sapatos utarbeider sine egne kolleksjoner fra bunnen av, gjør skoene både unike og eksklusive.

I tillegg til sitt eget merke fører Sapatos også merker som Nude of Scandinavia – et svensk merke med fokus på trend, kvalitet og komfort. Blant merkene i sortimentet er også veletablerte Clarks til både dame og herre der både materialer og passform står i fokus. Kastel er et forholdsvis nytt norsk merke som virkelig har skutt fart det siste året. De tilbyr lette, gode og praktiske sko til både dame og herre.

Sapatos er heller ikke fremmed for bloggere. For et par år siden samarbeidet de nemlig med toppblogger og influencer Janka Polliani om to skokolleksjoner med ambisjon om å tilføre mer trend i sortimentet.

Denne gangen er det stylist, blogger og influencer Hedda Skoug bak bloggen Fashioncherry og stylist, blogger og influencer Marthe Kveli Valeberg bak bloggen Magmaloumarthe som har valgt ut sine favoritter fra den norske skobutikken.

“Jeg liker å gå med norsk design og synes det er superstas når norske aktører gjør det bra, sånn som Sapatos. I tillegg er de en familiebedrift som har høyt fokus på kvalitet og alle skoene deres håndlages i Portugal. Jeg har hatt mange fine sko fra Sapatos opp igjennom årene, men i år synes jeg de har en ekstra fin kolleksjon”, skriver Hedda på bloggen.

Du kan se Heddas favoritter fra Sapatos her og Marthes favoritter her.

STÅR BAK: Kvalitet er viktig enn kvantitet for oss, mener eierne og gründerne bak Sapatos.