Det begynner å bli en stund siden nyheten ble sluppet, men nå er endelig resultatet av designsamarbeidet mellom det norske motemerket elle&il og Celine Aagaard herCeline Aagaard x collection inneholder den tidligere sjefsredaktøren, motebloggeren, stylisten, journalisten og moteprofilens personlige basefavoritter. Les intervju med Celine og se kampanjebildene skutt av RayKay i Miami først på VIXEN!

Hei, Celine! Grattis med kul kolleksjon – fortell hvordan samarbeidet ble til? 

– Jeg har brukt plagg fra elle&il helt fra starten av. Jeg elsker basics, dessuten har jeg likt kvalitetene og har hatt god dialog med Lene og Rikke (grunnleggerne bak merket red.anm) hele veien. Vi snakket om at det hadde vært kult å gjøre en form for samarbeid, men da noe som de ikke hadde gjort tidligere. Samtidig ville vi ikke gå bort fra grunntanken bak merket som er nettopp basics.

Og da ble ideen om en kolleksjon med personlige basefavoritter til?

– Ja. Det var naturlig å ta utgangspunkt i nettopp basics i et designsamarbeid med elle&il, samtidig som det skulle være plagg som er typisk meg, som for eksempel den perfekte t-skjorten og longsleeven, i tillegg til jumpsuit, skjørt, ribbestrikk og belter. Baseplagg, men med en eksklusiv tvist og touch.

Som er?

– Blant annet at man skal kunne bruke plaggene på flere måter. Jeg snur for eksempel gjerne t-skjortene mine dersom jeg ikke liker utrigningen. Tanken er både å ta hensyn til ulike ønsker, men også det at man skal kunne bruke et plagg på flere måter. Ta longsleeven, for eksempel, den kan man bruke med v-halsen enten foran eller bak. Det samme gjelder skjørtet som kan brukes for eksempel til en badedrakt og sandaler eller heises litt opp i livet med en overdel for en mer business-vibe. Et slags 2-i-1-konsept som som gir flere muligheter for styling. Det er noe vi har jobbet mye med å tilpasse. I tillegg har det vært viktig for meg at plaggene, i tillegg til å være veldig meg, også skal passe ulike kropper.

Hvordan har prosessen med å lage kolleksjonen vært – fra idé til ferdig produkt?

– Jeg har vært en del av prosessen hele veien – helt fra idéfasen til uttegning av skisser og evaluering av samples. Jeg har fått vært veldig hands on, og vi har jobbet som et team hele veien.

Hva er dine favoritter i kolleksjonen?

– Jeg har alltid villet lage en jumpsuit. Det er ett av mine favorittplagg, blant annet fordi den er så enkelt å style – det er jo styling i seg selv! Også kan den enkelt tas fra hverdag til fest med for eksempel et par høye hæler. T-skjortene er kanskje de plaggene i kolleksjonen jeg har brukt mest – til nå. Jeg er alltid på jakt etter den perfekte t-skjorten, men synes ofte de enten er for tykke eller for tynne. Derfor ville jeg lage en t-skjorte i en kvalitet som gjør at den får en litt mer eksklusiv touch. Den kan brukes både til jeans eller til dressbukser under en blazer.

Hvordan var det å jobbe med RayKay på kampanjebildene i Miami?

– Jeg har vært på shoot med Reinert tidligere, men aldri foran kamera. Jeg har også vært tilstede på store produksjoner han har jobbet med. Han har jo jobbet med de aller største!  Jeg ønsket den litt minimalistiske viben også på kampanjebildene, og satt sammen et moodboard før vi reiste med tanker, ideer og ønsker. Reinert gjorde så bra research, og fant den feteste locationen! Han er utrolig dyktig, og resultatet har blitt veldig bra! Jeg liker spesielt godt der jeg står på verandaen i drømme-funkishuset.

Og nå?

– Nå gleder jeg meg til å se plaggene på andre – og ikke minst hvordan de styler de! Det viktigste er jo tross alt at kolleksjonen faller i smak!

Rikke og Lene Holmen-Jensen har opplevd stor suksess med det norske motemerket elle&il som ble skapt da svigerinnene så et hull i markedet og et sterkt behov for tidløse basics for kvinner. Etter kun to år henger merket i dag i over 70 butikker i Norge med etterspørsel også fra de øvrige nordiske landene, og har utpekt seg som en klar favoritt blant motepersonlighetene når det kommer til baseplagg.

– Det er viktig at vi alltid fornyer oss og får impulser fra omverden rundt oss. Celine er en av de største motepersonlighetene i Norge og Norden, og hun har laget en fantastisk kolleksjon som representerer hennes favoritt baseplagg. Plaggene i kolleksjonen er klassiske, men samtidig med en touch av Celines unike stil og særegenhet. Samarbeidet har vært supergøy, og Celine er veldig proff i alt hun gjør. Vi synes vi har fått en helt rå kolleksjon som representerer både Celine og elle&il, sier Rikke og Lene til VIXEN, og fortsetter;

– Vi har hatt en fantastisk reise de to siste årene. Å se sitt eget merke på andre jenter er en fantastisk følelse, og vi klyper oss fortsatt i armen. Vi er ekstremt opptatt av å representere den perfekte basepakken til enhver tid. Dette krever at vi alltid vil være på jakt etter nye fasonger, snitt og stoffer som enhver kvinne vil ønske i sin basegarderobe. Det har vi også oppnådd gjennom Celine Aaagard x collection, og det er så gøy at klærne endelig er i butikk!

Kampanjebildene, der Celine selv er modell, er skutt av RayKay i Miami. Han har også tidligere jobbet med elle&il på en rekke prosjekter, og det var i følge merket ingen tvil om hvem som skulle ta kampanjebildene for Celines kolleksjon. Selv sier RayKay følgende om samarbeidet i en pressemelding;

– Jeg kjenner Celine fra før, og hun er en utrolig flink og hyggelig dame – så dette samarbeidet skal bare bli en ren glede. Celine har en veldig stilren look i alt hun gjør, så jeg synes det er en god match med henne og elle&il. Dette vil jeg gjerne vise frem i bildene også. De kommer til å representere classic Celine, classic elle&il, og samtidig ha en varm tone. Jeg har har blitt godt kjent med jentene i elle&il etter flere samarbeid tidligere, og liker veldig godt å jobbe med dem. Dette er jo nesten ikke jobb engang, Herregud, det er jo bare gøy!

I MIAMI: RayKay har tatt kampanjebildene til Celine Aagaards kolleksjon Celine Aagaards x collection.

Foto: RayKay.

Foto: RayKay.

Foto: RayKay.

Foto: RayKay.