Det er ingen tvil om at det er i vinden om dagen å sette fokus på naturlige kropper, uansett størrelse og fasong. Flere og flere merker ønsker mangfold velkommen i motebransjen. Nå slår Monki et slag for sommerkroppen 2017.

LES OGSÅ: Sjekk Weekdays bærekraftige badetøykolleksjon

Kleskjeden er nemlig aktuell med sin første kampanje for badetøy, helt uten retusjering. Slagordet er Good Vibes Only. Modellene er unge, kreative jenter med ulike former. Monki´s visjon er å få jenter til å føle seg bra, akkurat sånn som de er. Bildene viser både cellulitter, valker og kroppshår, og er et herlig pust i en bransje med et strengt kroppsregime. Fotografen er svenske Nina Andersson Voigt, som også har skutt merkets undertøyskampanje, også den uretusjert. Kampanjen er avslappet, og de lekne bildene stemmer helt overens med det lekne badetøyet.

Det er ikke første gangen Monki setter fokus på kropp og helse. For kort tid siden skrev vi om at kleskjeden hyller mensen i ny kampanje med mensenkopp. Tidligere har merket gjort et samarbeid med illustratøren Camilla Engström i forbindelse med sitt Monkifesto, hvor de satte søkelyset på kunsten å elske seg selv.