Tommy Hilfiger har for alvor fått ny vind i seilene de siste årene med blant annet spektakulære moteshow, See Now, Buy Now-visninger, designsamarbeidet med Gigi Hadid, for ikke å snakke om merkevareambassadører som, i tillegg til Hadid, inkluderer blant andre Hailey Baldwin og Lucky Blue Smith. Nå blir også Chainsmokers ambassadører for det amerikanske motehuset. 

LES OGSÅ: Tommy Hilfiger kåret til årets internasjonale motehus

Alex Pall og Andrew Taggart som står bak popduoen skal nemlig representere Tommy Hilfiger herre som globale merkevareamabassadører fra og med i høst. Det inkluderer både Hilfiger Edition, Tommy Hilfiger Tailored og Tommy Hilfiger sportswear.

Tommy Hilfiger: – Definisjonen av dagens Tommy Guy

– The Chainsmokers er midtpunktet for moderne popkultur og deres musikk snakker til et globalt publikum. Jeg beundrer måten de har formet en ny nisje som inkluderer indie, pop, dance og hip hop. Alex og Drew er virkelig den perfekte definisjonen av dagens Tommy Guy. Deres talent, optimisme, unike stil og uanstrengte, kule image har bidratt til at de skiller seg ut i musikkverden. Vi ser utrolig frem til å jobbe med dem i moteuniverset, sier Tommy Hilfiger selv i en pressemelding.

The Chainsmokers: – Banet vei for samarbeidet mellom mote og musikk

Som vanlig er det ikke hvem som helst det amerikanske motehuset velger som sine ansikt utad.

Etter opprettelsen av bandet i 2012 har The Chainsmokers solgt mer enn 10 millioner singler på verdensbasis, og er per i dag den tredje mest streamede artisten i verden.

I 2017 vant de Grammy for Best dance recording med låta Don’t Let Me Down med Daya, mens Closer med Halsey ble hedret med Årets musikksamarbeid under Billboard Music Awards.

Det var også den første musikkvideoen i historien som passert en milliard visninger på YouTube.

– I likhet med Tommy Hilfiger, har vi alltid trodd på å feire individualitet og bryte ned konvensjoner. Tommy har banet vei for samarbeid mellom mote og musikk, og vi ser fram til å jobbe med et merke som passer så godt inn i vår egen fremgangsmåte som artister, og deler vår lidenskap for å skape minneverdige opplevelser for våre fans, sier The Chainsmokers i en pressemelding.

Hånd i hånd

Kampanjen er fotografert av Lachlan Bailey i San Francisco, og utvalgte sneak peaks vil få et spesialtilpasset soundtrack av The Chainsmokers.

Den globale presentasjonen av kampanjen vil først skje i høst, og vil gå hånd i hånd med kvinneklærkampanjen som fortsatt frontes av Gigi Hadid.

Mote og musikk

Det er ingen hemmelighet at Tommy Hilfiger er glad i musikk, for ikke å snakke om koblingen mellom musikk og mote.

Det har nemlig vært en konstant kilde til inspirasjon for sjefsdesigneren gjennom hele hans karriere.

På 90-tallet var Hilfiger en av de første designerne til å kombinere mote og musikk både ved å kle opp artister som Aaliyah, Mark Ronson og Usher, sponse turneer til blant andre Britney Spears og Lenny Kravitz og ikke minst involvere artister som David Bowie og Beyoncé i sine markedsføringskampanjer.

Tommy Hilfiger var dessuten sponsor for The Rolling Stones legendariske No Security Tour i 1999 som var bandets første arenaturné på flere tiår.

Siden har Tommy Hilfiger med Tommy Hilfiger selv i spissen fortsatt sitt samarbeid med noen av verdens fremste artister, blant dem både Wyclef Jean, John Legend og Alicia Keys, for å nevne noen.