Reebok annonserte denne uken det nyeste tilskuddet av kreative multitalenter, Machine Gun Kelly, som merket nye ansikt utad.

LES OGSÅ: De blir nye ambassadører for Tommy Hilfiger

Stjernelag

Den amerikanske artisten, produsenten og skuespilleren blir med det en del av sportsgigantens stadig voksende kollektiv av artister og stilikoner som allerede inkluderer navn som Future, Teyana Taylor og Rae Sremmurd. 

– Den beste sommeren noensinne

Det var Machine Gun Kelly selv som slapp nyheten på sine sosiale medier. Om samarbeidet sier han følgende i en pressemelding;

– Dette kommer til å bli den beste sommeren noensinne. Ikke bare på grunn av mitt nye album og turneen, men også på grunn av  samarbeidet med Reebok Classic. Det er utrolig kult å ha support fra et merke som Reebok når det kommer til både hva jeg står for og min kreative visjon, og jeg gleder meg til å vise hva samarbeidet vårt handler om. 

– Vi er stolte av å ønske Machine Gun Kelly velkommen til Reebook-familien. Han har en utrolig energi rundt seg og kontakt med fansen. Det går hånd i hånd med merket, og skinner virkelig gjennom i alt han gjør, sier Reebok i en pressemelding.

På turné

Det er sneakersklassikeren Club C som står i fokus når Machine Gun Kelly nå blir Reeboks nye ansikt utad.

Sneakersen ble først designet i 1985, og var opprinnelig tenkt for tennisbanen. Skoen fant imidlertid raskt sin plass i gatemoten, og er i dag en av merkets mest anerkjente styles.

Som kampanjens ansikt utad skal Machine Gun Kelly bruke skoen på sin kommende turné i Europa og USA denne sommeren.

Trend

De er knapt noen nyhet at artister og motepersonligheter teamer opp med motemerker, og kanskje spesielt sports wear.

I tillegg til å ha et stort artistkollektiv, har Reebok tidligere samarbeidet med blant andre Gigi Hadid. 

Adidas har samarbeidet med både Kate Moss som ansikt utad for relanseringen av Gazelle-modellen og med It-boy Pharrell Williams for Hu-kolleksjonene, mens Nike har teamet opp med blant andre toppmodell Iza Goulart, Riccardo Tisci og Comme des Garcons.

Puma har Rihanna – som kreativ direktør – Cara Delevingne og The Weeknd  som både ambassadør og kreativ bidragsyter. Kylie Jenner har også vært ansikt utad for merket som prima ballerina sammen med New York City Ballett.