ØKT ETTERSPØRSEL: Ørnulf Høyer sier at satsingen kan forklares med større etterspørsel etter luksusvarer. Foto: Høyer.

Høyers nye luksusavdeling på Egertorget står klar. Den 600 kvadratmeter store butikken skal være den største luksusflante på ett plan i Norge, og skal være et svar på en stigende etterspørsel etter luksusvarer.

LES OGSÅ: Nå åpner denne kjendisfavoritten pop-up shop i Oslo

Holdningsendring

– Vi vil løfte den ultimtate handleopplevelsen til nye høyder, sier Ørnulf Høyer i en pressemelding. 

Han forklarer satsingen slik;

– Den økte etterspørselen er ikke bare et resultat av en bedre personlig økonomi hos noen, men en generell endring i holdning til kvalitetsklær. Som nasjon har vi fått øynene opp for design. Vi har blitt mer kontinentale og har større fokus på personlig stil. Ikke minst har vi lært å verdsette alt arbeidet og håndverket som ligger bak et designplagg i luksusklassen. Det er en helt annen aksept for å bruke penger på slike varer nå enn det har vært tidligere.

Får Fendi

Den nye luksusavdelingen vil bestå av produkter fra et tyvetalls internasjonale designere som Saint Laurent, Lanvin og Chloé, i tillegg til et eget chambre séparée.

Blant nyhetene er også det italienske luksusmerket Fendi som Høyer nå tilbyr eksklusivt i Norge. 

Luksustrend

Det åpnes stadig flere luksusbutikker i hovedstaden.

Tidligere i år åpnet Edition dørene som en ren tilbehørsbutikk med merker som Acne, Marni og Alexander Wang, mens  franske Isabel Marant og amerikanske Rag & Bone,  åpnet side om side i Prinsens gate som omtales av mange som Oslos nye shoppinggate.

Også Balenciaga inntar Oslo – vegg i vegg med Hermès i Nedre Slottsgate 8.

– Det er flott for kundene å ha flere butikker å velge mellom. Å handle på Høyer Luxury Woman skal være en annen opplevelse enn å gå inn i monobrandbutikker som Hermès eller Louis Vuitton. Det er mitt inntrykk at kunder gjerne går til disse butikkene for å kjøpe et bestemt produkt, en bestemt veske eller et spesielt skjerf. Hos oss vil kundene oppleve et rikt utvalg og finne inspirasjon til å sette sammen antrekk til sin personlige stil. Alle skal få en god handleopplevelse og føle seg velkommen, sier Høyer.