Fredag skrev vi om Høyer som nå åpner dørene til sin nye luksusavdeling på Egertorget. Der vil et tjuetalls internasjonale designere vil være representert, blant dem Fendi. Det er første gang det italienske luksusmerket er å få tak i i Norge. 

LES OGSÅ: Høyer lanserer to nye, norske merker

Ventelister

Fendi ble etablerte i Roma, Italia i 1925, og er i dag et av verdens mest anerkjente i luksussegmentet.

I dag er merket kanskje aller best kjent for sine vesker og skinnprodukter, blant dem klassikere som Peekaboo og Baguette som det er lange ventelister på verden over. 

Også merkets Ready To Wear-kolleksjoner har fått stor oppmerksomhet

Slik blir høsten:

Fendis FW17/18 henter inspirasjon fra morgenen etter natten før, og kolleksjonens muse er en slags filmatisk skikkelse som går gjennom Romas gater.

Kolleksjonen preges av geometriske mønstre, inspirerte av venetianske tretrykk og italiensk 1800-talls papiers dominotés, i form av mosaikk-inspirerte teknikker som cut-out-strikk og silke med print.

Fargepaletten er holdt i høstens ånd med rødt, kamel, kobolt- og petroleumslblått, hvitt og lyserosa.

I kolleksjonen finner vi også det som ryktes å bli den nye It-veska, nemlig Runaway double handle box bag, i tillegg til nye utgaver av både BaguettePeekaboo og Kan I

I godt selskap

I tillegg til Fendi, som nå altså lanseres for første gang på det norske markedet, fører den nye luksusavdelingen på Høyer Egertorget navn som både Saint Laurent, Chloé og Lanvin. 

Ørnulf Høyer forklarer satsingen med økt interesse for og etterspørsel etter luksusmote.

– Jovisst er en designerveske kostbar, men husk, den er som en bunad: den går aldri av moten, og den varer livet ut, og den kan faktisk gå i arv, sier han i en pressemelding.