I anledning merkets 15-årsjubileum, kaster Designers Remix seg på gjenbrukstrenden. Nå lanserer de Preloved Remix, som skal gjenopplive gamle designs.

LES OGSÅ: Exkite mikser high end-streetwear og gjenbruk

Bærekraft er i vinden om dagen, og Charlotte Eskildsens merke Designers Remix er sist ut til å kaste seg på gjenbruksbølgen. Det er ingen tvil om at Designers Remix har holdt seg like aktuelt etter 15 år på markedet, både med skandinaviske motepersonligheter og supermodeller som Gigi Hadid og Kendall Jenner som sverger til merket. Det nye bærekraftinitiativet, Preloved Remix, skal gjennopplive tidligere designs.

– Når jeg tenker på hvor mye klær vi har solgt de siste 15 årene, må det være et stort potensiale i klær av høy kvalitet som bare ligger der og venter på å bli gjennopplivet, sier sjefsdesigner Charlotte Eskildsen i en pressemelding.

Bærekraft var i følge Designers Remix selve forretningsidéen bak merket. Merket startet nemlig med at Charlotte Eskildsen sydde om skjorter fra lagere, og mixet de med vintageplagg.

– Min opprinnelige tanke med dette firmaet var å gjenbruke plagg og skape unike styles uten å gå på kompromiss med miljøet. Dette er dypt forankret i merkets DNA og nå er tiden inne for dette nye prosjektet, sier Charlotte.

Kunder skal nå kunne ta med plagg fra Designers Remix sine kolleksjoner over de siste 15 årene, og få mulighet til å gjenskape de. Disse kommer senere til å være til salgs i Designers Remix-butikkene som en egen Preloved-kolleksjon – hvor den første kolleksjonen blir vist under København Fashion Week i august.

Designers remix

GJENBRUK: Designers Remix’ første t-skjorte var en redesignet t-skjorte Charlotte Eskildsen hadde kjøpt vintage.

Designers remix Designers remix Designers remix Designers remix Designers remix