Det er nesten et år siden det først ble klart at The Weeknd teamer opp med Puma som både ambassadør og kreativ bidragsyter. Nå lanserer han endelig sin debutkolleksjon for sportsgiganten. 

LES OGSÅ: Stine Goya lanserer sneakers

Allerede i november i fjor frontet The Weeknd, eller Abel Tesfaye om du vil, Pumas Run the Streets-kampanje.

Først nå kommer samarbeidskolleksjonen med sneakers og klær designet av artisten selv, selv om enkelte av nøkkelplaggene fra kolleksjonen riktignok allerede har blitt teaset under hans Legend of the Fall World Concert Tour. 

Samarbeidskolleksjonen skal være en miks mellom sport og streetwear, inspirert av estetikken til Tesfayes eget label, XO, derav navnet Puma x XO Collection.

Kolleksjonen skal dessuten speile Tesfayes egen stil og “bryte reglene for steetwear” – som det så ydmykt heter i pressemedlingen – med blant annet nøkkelplagg som bomberjakker, boots og kimonoer i camo, semsket skinn og denim. 

– Vi har bygd videre på XO-merket i lang tid nå. Det har blitt så mye mer enn bare et merke, og Puma x XO-samarbeidet er en forlengelse av alt vi har gjort. For XO er det å teame opp med et powerhouse som Puma og få muligheten til å skape en ny estetikk en helt utrolig mulighet, sier The Weeknd. 

Kolleksjonen kommer i tre ulike drop – alle med sin egen unike estetikk.

Det første droppet er Puma Parallel – en mid-cut sneaker boot som Tesfaye selvfølgelig selv sporter på kampanejbildene skutt i Marfa, Texas. De kommer i salg allerede 24.august.

Datoene for de påfølgende droppene som omfatter både flere sko samt klær og tilbehør er fortsatt ikke kjent.

Alle foto: Puma.