Sesongens Oslo Runway er over etter nesten tre fulle dager med visninger både on og off schedule. Vi bad et knippe moteeksperter – motejournalist Madeleine Holth, moteredaktør og utgavesjef i KK, Stine Therese Strand, MinMote-leder Thea Roll Rakeng og MinMote-journalist Elise Alexandra Gulbrandsen, VIXEN-redaktør Ida Elise Eide Einarsdóttir og moteredaktør i Costume, Randi Helene Svendsen – oppsummere den norske moteuka.

LES OGSÅ: Oslo Runway med mote til folket

I forkant av Oslo Runway tok vi en prat med designerne på sesongens program, som forøvrig var det mest omfattende til nå. Sjekk hva de nye, norske merkene Maud og Fram tenker om Oslo Runway-debuten – og se bildene her, hvorfor byTiMo har vært med siden starten, hvor veien videre for Iben går, hvorfor Line of Oslo mener vi må heie på norsk designhvorfor Kjell Nordström mener at motebransjen må stå samlet, hva Tom Wood lærte av forrige runde, hva iis Woodling lar seg inspirere av, hvorfor det viktigste for Fam Irvoll er at vi skal le og kose oss på visningene hennes, hvordan HAiKw/ bryter med sesongssystemet, hva streetstyle betyr for Mayow, hvorfor Moods fortsetter å vise i sesong, hvorfor FWSS har tatt en kunstpause, men nå er tilbake, hvorfor kjærlighet står så sterkt for Veronica B. Vallenes og hva byMAGMALOU og Vanessa Rudjord tenker om designsamarbeidet.

ByTiMo

Hva: SS18, hvor: Theathercafee, når: tirsdag 22.august (åpningsvisning)

Randi Helene Svendsen: – Definitivt Norges ubestridte kjoledesigner. Jeg synes byTiMo hadde tatt merket et hakk videre denne sesongen og videreutviklet både design og print. Likte spesielt godt mange av de lange kjolene mot slutten av visningen som var magiske. Som vanlig nydelige blomstermønstre, men ekstra gøy at de også viste mange kjoler med andre mønster og materialer. De hvite kjolene var nydelige og er nok mine personlige favoritter. Jeg synes kanskje visningen favnet litt for bredt, vi var innom veldig mange stiler gjennom visningen, og den kunne med fordel vært litt mer spisset.

Ida Elise Einarsdóttir: – Det er en ære å få åpne moteuka slik byTiMo gjorde tirsdag, selv om de nye, norske merkene Maud og Fram riktignok tyvstartet allerede forrige uke. Location kler merket godt – eller var det omvendt? Uansett må ærverdige Theatercafeen være den peeerfekte rammen for en byTiMo-visning med oppdekte frokostbord som en god start på tre (nesten) fulle dager med visninger. I stor grad vet man hva man får med byTiMo – eller kanskje rettere sagt hva man kan forvente. Og de skuffer sjeldent, for suksessoppskriften er der med drømmekjolene, rett og slett. Slik var det også denne gangen, men med innslag av noe nye styles – fra litt mer uformelle, søte småkjoler til sett med print, for ikke å snakke om et knippe fantastiske blondekjoler i sort og hvitt som ble vist mot slutten. Det er likevel trygt og godt med byTiMo, men er ikke det litt deilig da? Og helt uten å være kjedelig. Modellene er også verdt en mention, for med sterke, men relativt unge navn som Anna Skavlan, Sunniva Tufte, Iris Lie, Lea Meyer og Pauline Krokeide virker det som om byTiMo er klar for å satse på også en litt yngre målgruppe.

Thea Roll Rakeng: – Romantiske kjoler som roper etter lange sommerkvelder er blitt byTiMos signatur, og Tine Mollatt holder seg tro til suksessoppskriften under visningen på Theatercafeen. Vi savner noe som virkelig stikker seg ut, selv om kolleksjonen også har noen skikkelige showstoppere som den grønne pysjamasdressen vist på Anna Skavlan og de tunge svarte og hvite blondekjolene mot slutten av visningen. Med et ungt, trendy korps av modeller, Insta-personligheter og influencere på catwalken er det tydelig at ByTiMo vil forsøke å få fotfeste hos en yngre målgruppe. Uansett er alle som har planer om å være bryllupsgjest det neste året, sikret.

Stine Therese Strand: – Jeg synes ofte høstvisningene er de mest spennende, men byTiMo kler våren bedre enn de fleste! Jeg liker når merker er tro mot seg selv og har en rød tråd i det de gjør, noe byTiMo uten tvil har. De blomstrete kjolene og flatterende snittene er tidløse og varer sesong etter sesong. Har du kjøpt en Timo-kjole kan du garantert bruke den i flere år uten å gå lei. Også kjolene i denne kolleksjonen er plagg jeg vet mange vil elske å ha i skapet sitt. Personlig likte jeg den siste delen av visningen aller best, og de sorte og hvite blondekjolene var FANTASTISKE! Kunne giftet meg i flere av de hvite, så nydelige var de. Favorittene er den Ella Johnson-inspirerte Anna Skavlan bar og den med transparent og høy hals som Julianne hadde på seg. 

Iben

Hva: SS18, hvor: Deichmanske bibliotek, når: tirsdag 22.august 

Randi Helene Svendsen: – Ibens beste kolleksjon så langt. Jeg synes spesielt denimplaggene med rå kanter var gjennomarbeidet og tilførte noe nytt og edgy til merket. Samtidig skilte de mest feminine antrekkene seg ut; de lette silkeplaggene og den skulpturelle drakten i tweed. Den sporty stylingen fungerte også veldig godt og knyttet kolleksjonen fint sammen. Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper å se en enda mer leken Iben i framtiden. 

Ida Elise Einarsdóttir: – En av tirsdagens sterkeste visninger. Jeg har fulgt Iben siden starten, og har slitt litt med å få helt taket på merket – før nå. Eller, det er ikke helt sant. For forrige sesong viste Iben en sterk kolleksjon, men først nå har den virkelig fått bitt. Det er on trend, samtidig som det har en slags tilbakelent cool girl-vibe – er det lov å si at det minner meg mye om dansk street style? Venuen var dessuten fantastisk, og stylingen helt on point. Jeg likte spesielt denim på denim-looken med skjørt over bukse – uten at det nødvendigvis er så nyskapende, den lange gule jakken med slep og jeansen med flare, rysjer som var sydd inn ved anklene.

Madeleine Holth: – Hva har skjedd her Iben? Dette var jo helt rått, til og med folk jeg satt med sa det samme. Dette var uten tvil den beste kolleksjonen de har hatt hittil. Merket har brukt tekstiler og overflatebehandlinger som er litt i grenseland, men det fungerte. Ibenn tok en sjanse og det var bare så bra. Frayingen på denimen var fantastisk, og tok meg litt tilbake til Marques Almeida sin første kolleksjon, samme med bruken av avispapir og utrevne sider fra bøker – genialt!

Stine Therese Strand: – Jeg sliter litt med å få tak på Iben. De siste sesongene har visningen gått fra å være fargerik og Cuba-inspirert den ene sesongen til skikkelig grunge den neste. Denne kolleksjonen hadde en mer sporty undertone enn hva vi har sett tidligere. Omslagskjørt var en gjenganger, og flere av dem var veldig fine. Likte spesielt godt variasjonen i hvordan disse skjørtene var stylet – over bukse i et antrekk, til en enkel og matchende strikkegenser i neste og over en skjortekjole i en annen look. Jeg synes kolleksjonen henger godt sammen, og det synes jeg absolutt at den har gjort tidligere år også, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva som kjennetegner Iben og skal skille dem fra andre merker.

Moods of Norway

Hva: AW17, hvor: Sentralen, når: tirsdag 22.august 

Randi Helene Svendsen: – Moods of Norway har lagt om fokuset de siste årene og konsentrerer seg mer om design og mindre om vafler – det synes jeg er bra. Spesielt herrekolleksjonen skiller seg ut i positiv forstand, med fine snitt og materialer. I fremtiden håper jeg de utfordrer litt mer.

Ida Elise Einarsdóttir: –En cocktail-kolleksjon fremfor noe annet. Kanskje ikke så overraskende ettersom Moods viser i sesong – altså FW17 og ikke SS18 som flesteparten av de øvrige designerne gjør. En naturlig oppfølging fra forrige sesong – som forøvrig begge er ganske langt unna det mange kanskje i utgangspunktet forbinder med gutta. Moods har nemlig gjort grep de siste sesongene, og har i stor grad gått bort fra rosa traktorer – i alle fall på catwalken. Det har de nok gjort lurt i, men det er viktig ikke å miste seg selv på veien. Det har de imidlertid ikke gjort riktig enda, og jeg må ærlig innrømme at jeg personlig er fan av den nye viben. Det er noe Yves Saint Laurent-aktig over visningen – mye takket være stylingen av Storm Pedersen, som også skapte en rød tråd fra forrige visning. Heller ikke dumt å plassere ut på et knippe norske influencere i forkant av visningen. Det camo-lignende printet på herrejakkene er nok min favoritt, sett på blant andre Elen Kristvik, i tillegg til de hvite herreskjortene – kneppet opp i halsen, såklart.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – Det er lite nyskapende å spore hos Moods denne sesongen. De kjører trygge linjer, trygge farger og trygge kombinasjoner. Jeg hadde ønsket meg at de røsket opp litt og fant tilbake til sin lekne identitet, selv om jeg er glad for at de ikke holder fast ved traktorene. Jeg ser ikke helt for meg hvem som skal gå med de blomstrete skjortene, men dressene er så trygge at de sikkert kommer til å selge. Det er et par fine bluser og øredobber, men for min del stopper det der.

Fam Irvoll

Hva: Sesongløst, hvor: Sentralen, når: tirsdag 22.august 

FAM IRVOLL SHOW from OSLO RUNWAY on Vimeo.

Randi Helene Svendsen: – For en rosa nostalgitripp og for en energi. Det er gøy å ha Fam Irvoll tilbake på catwalken. Elsker castingen, musikken og stylingen, lekent og gøy. Og det trenger vi i motebransjen! Et klart stikk til overfladiskheten i bransjen med Botox- og Restylane-t-skjorter. Det eneste jeg savnet var litt mer bredde i designet, jeg synes det ble litt gjentagende. 

Ida Elise Einarsdóttir: – “Jeg vil at folk skal kose seg og le på mine visninger”, sa Fam da vi intervjuet henne i forkant av Oslo Runway. Det er det nok ingen fare for at ikke skjer. For Fam er som vanlig all smiles med en kjendistung catwalk, en front row seatet med kjærlighet og en og annen overraskelse, såklart – denne gangen med live-opptreden av Bli hos meg-Dina! Jeg tror LOL er et ganske dekkende ord – i den aller beste betydning. Samtidig ligger det en mer seriøs undertone i kolleksjon. Det kommer neppe som en overraskelse at Fam har sterke meninger, og hun er ikke redd for å ytre dem. Det skjer gjerne nettopp gjennom moten med trykk som “Drømmedama” og anti-botox-illustrasjoner som et slags stikk til det mange oppfatter som det rådende skjønnhetsidealet. Bare modellcasting er et statement i seg selv med modeller i alle aldre, størrelser, fasonger, former og farger – altså, helt vanlige mennesker. Det er befriende, og som vanlig en skikkelig vitamininnsprøytning som kanskje er nettopp det man trenger midt i fashion weeks. Spørsmålet er bare om det er riktig arena, mest sannsynlig ikke for internasjonal presse, men for oss andre; fuck, yeah.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – Fams visning var et friskt pust i en stram moteuke. Jeg liker at hun tør å stå for meningene sine og er tro mot seg selv som designer. Kolleksjonen kan beskrives som leken og gøyal, men vil neppe sette standard for trendene fremover. Ser dog ikke bort fra at “Drømmedama”-genseren og “Botox”-t-skjorten blir IT-plagg på Insta

Madeleine Holth: – Fam du fam, for et comeback. Kolleksjonen var akkurat slik jeg ville forventet den! Humor spiller en stor rolle i denne visningen og det skinner også gjennom i tøyet – hvorvidt det er riktig arena å vise dette på er usikkert. Med Dinas Bli hos meg skulle jeg gjerne vært på fest og helst da kledd i noe a la det man så på runwayen og ikke sittende på sidelinjen.

Line of Oslo

Hva: SS18, hvor: Sentralen, når: tirsdag 22.august 

Randi Helene Svendsen: – Line of Oslo leverte en romantisk, søt og feminin feel good-kolleksjon. De lange, blomstrete kjolene var personlige favoritter. Jeg synes hun kunne utfordret litt mer i designet og våget litt mer. 

Ida Elise Einarsdóttir: – Line of Oslo er også et merke der man i stor grad vet hva man får. Det trenger ikke være noe i veien med det – og det er det åpenbart ikke heller, for merket går utvilsomt gode med en svært lojal kundegruppe. Denne kolleksjonen skuffer ikke, med florlette sommerkjoler med print blant favorittene – og mest sannsynlig også bestselgerne. Joda, Line of Oslo kunne med fordel våget mer, men det tror jeg ikke nødvendigvis trenger å være merkets rolle. Line of Oslo skal være det det er; feel good, feminint, romantisk og drømmende. Selv om jeg begynner å bli litt lei hele “redd verden”-maset. Ikke nødvendigvis fra Line of Oslo spesielt, men generelt.  Misforstå meg rett, vi trenger det kanskje mer enn noensinne, men det kan gjerne gjøres mer subtilt, mellom linjene.

Stine Therese Strand: – Det er viktig for et merke å ha en tydelig identitet, noe Line & Co uten tvil har klart å skape gjennom årene. Line of Oslo er flinke til å lage klær som slår godt an hos kundene, og fra denne kolleksjonen tror jeg mange av sommerkjolene vil gjøre det bra i butikk. Stilen er nedpå og plaggene har superbehagelige snitt og materialer, noe som garantert treffer forbrukeren godt.

Tom Wood

Hva: SS18, hvor: Salt, når: tirsdag 22.august 

TOM WOOD SHOW from OSLO RUNWAY on Vimeo.

Randi Helene Svendsen: – Det virker som om Tom Wood har funnet ut hvor de ønsker å være som klesmerke. Fokuset på denim fungerer veldig fint, og kolleksjonen er både gjennomført, nyskapende og edgy. Jeg likte veldig godt stylingen og synes visningen holdt høy standard. Fantastisk location! 

Ida Elise Einarsdóttir: – For en avslutning på Oslo Runways første dag! For det første er Salt en fantastisk location – i fint vær, for det andre var stylingen knallsterkt og for det tredje, og kanskje viktigste, var – eller er – kolleksjonen Tom Woods beste til nå. Etter supersuksess med smykkene, og kanskje spesielt ringene, har Tom Wood brukt litt tid på å finne seg selv når det kommer til klær. Med høstkolleksjonen mener de selv at de har funnet sitt DNA – nå har de i alle fall det. For med høst – og nå også videre i SS18 er fokus på denim i både egne kolleksjoner og hovedkolleksjonen, og det er virkelig Tom Woods greie. Interessant, egentlig, siden det er noe “alle” gjør – men det gjør det kanskje enda mer vanskelig – en utfordring merket synes å ta på strak arm. Perfekt timing med tanke på trendbildet, og også andre merkers fokus på denim, for eksempel Acne Studios Blå Konst, for å nevne noe. På catwalken går “venner av huset” – håndplukket for å matche og ikke minst kanalisere Tom Woods identitet som nå bare synes å vokse seg større og sterkere både her hjemme og internasjonalt.

Madeleine Holth:  Tom Wood var definitivt dagens høydepunkt for meg. Kolleksjonen hadde den perfekte balansen mellom salgsbare godbiter og showpieces. Bruken av denim og smykkene fungerte så utrolig bra og passer merkets identitet som var godt bevart. Mine favoritter er definitivt safari-buksedressene og den hvite store parkasen. Tom Wood får 11 av 10 for location også!

Stine Therese Strand: – For en venue! Salt var en perfekt ramme rundt visningen. Stylingen var sterk og effektfull, og ga hvert enkelt plagg full oppmerksomhet.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – Tom Wood-teamet har virkelig funnet sin stil og holder seg tro til den. Det er flere plagg som er sikre vinnere i en rocka og tilbakelent garderobe. Tilbehøret står fremdeles frem som det ypperste merket har å by på, men med dette melder de seg for alvor på som et klesmerke å regne med – jeg er spent på fortsettelsen.

Cala Jade

Hva: SS18, hvor: Villa Stenersen, når: onsdag 23.august

Ida Elise Einarsdóttir: – Oslo Runways aller fineste location – det er det liten tvil om! I strålende solskinn viste Cala Jade på Arne Kosmos Villa Stenersen (bonus med omvisning i villaen etter endt visning!). Det var vel strengt tatt mer for en kuratert presentasjon å regne. De er allerede kjent for veskene sine, for ikke å nevne beltene som har fått en stor fanbase. Jeg synes lenge det har vært stille fra Cala Jade, og ble positivt overrasket da jeg så de på programmet. Samtidig ble jeg usikker på om det var nødvendig med en egen visning. Det var det – eller i presentasjonsform da, kanskje nærmere bestemt installasjon som også trekker tråder til kunstverden. Mer fargerikt enn på lenge var det også.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – Visningen var lekker, men selve veskene fikk ikke aneldningen til å skinne. Da jeg tenker tilbake på visningen tenker jeg mer på selve huset enn veskene, og det er veldig synd. Jeg tenker også at de burde dratt på litt mer, og at veskene blir for anonyme til å forsvare prislappen.

FWSS

Hva: SS18, hvor: Rod Bianco Gallery, når: onsdag 23.august

FWSS SHOW from OSLO RUNWAY on Vimeo.

Ida Elise Einarsdóttir: – Gøy å se noe helt nytt fra FWSS – nå med flere designere ved roret. Som de selv sier markerer denne kolleksjonen nettopp et steg i en ny retning. Det er liksom mer on trend, og noe mer coolere og moderne over hele kolleksjonen. Venuen på Rod Bianco Gallery understreker det. Alt virkelig veldig anvendelig, noe jeg tror er et smart trekk. Det er designet for den helt vanlige jenta. De røde og grønne kjolene vil garantert bli populære.

Randi Helene Svendsen:  – FWSS har strippet ned kolleksjonen og spisset brandet, og det liker jeg. Sterk åpning av showet med de blå- og hvitstripete lookene, som er noen av mine personlige favoritter sammen med de lange kjolene med blomstermønster. Kolleksjonen er gjennomgående feminin og har samtidig edge, så ingenting blir for søtt eller for stramt. Kolleksjonen fremstår som gjennomarbeidet, snitt på kjoler og bluser sitter, og kolleksjonen føles eksklusiv. Stylingen fungerte også veldig godt. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Madeleine Holth: – Elsker at FWSS viser på Rod Bianco, et av Oslos mest undervurderte locations for visning av klær. Kolleksjonen on the other hand er jeg ikke helt sikker på. Jeg blir litt oppgitt av å se en cropped denim og en t-shirt på en runway som skal fremme norsk mote og sette oss opp som en seriøs aktør. Plaggene er vakre, men ikke unikt, nytt og særegent.

Stine Therese Strand:  – Jeg liker kolleksjonen, selv om noen av antrekkene er veldig enkle. De røde og grønne kjolene med print er blikkfang som jeg tror vil bli populære i butikk. Vil også trekke frem den hvite bluse med høy hals og blonder, den var veldig fin! Og plaggene med striper ser eksklusive ut. Alt i alt en veldig vellaget kolleksjon i gode kvaliteter.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – FWSS viste en kolleksjon som kommer til å selge. Visningen er uten de store overraskalsene, og det hadde vært gøy om de utfordret seg selv enda mer eller turte å kjøpre den rene linjen hele veien. Jeg skulle ømske de droppet de blomstrete innslagene, selv om omslagsvariatene har vært en hit i år. Stylingen av modellene var forfriskende og gjennomført, og funket bra på en arena der klærne fikk all oppmerksomheten.

Veronica B. Vallenes

Hva: SS18, hvor: Grand Hotel ,når: onsdag 23.august

Ida Elise Einarsdóttir: – Gleder meg alltid til Veronica! Forrige sesong synes jeg imidlertid det hele ble litt for stivt – selv om det absolutt var chickt – kanskje litt i overkant. Denne gangen gjør hun igjen det hun er aller best på, nemlig å lage klassiske plagg med flatterende, feminine snitt og god søm, i tillegg til noen mer moderne innslag, som for eksempel de enkle, hvite t-skjortene med broderte blomster – signert den talentfulle illustratøren Esra Røise – som en slags rød tråd fra forrige sesongs Let love win-t-skjorter. Jakkene med frynser virket kanskje noe utdatert. Stylingen var svært god, og modellene sterke med stjerner som Helene Hammer og Live Brekke.

Randi Helene Svendsen: En gjennomarbeidet og fin kolleksjon der man finner både klassikerne VbV er kjent for, som lange silkekjoler, smale silhuetter og klassiske snitt, samt en mer leken side med jakker og kjoler med lange frynser, og innslag av rødt på T-skjorter og kjoler. Det synes jeg løftet kolleksjonen og gjør at hun nå når både de som sverger til det klassiske og litt nedtonede og en yngre og mer lekent publikum.

Madeleine Holth: – Veronica B. Vallenes overrasket meg stort, jeg forventet ikke å bli så grepet av kolleksjonen. Min favoritt var cowboy-overdelen med frynser. Klærne var utrolig fint lagd, stylingen var perfekt og samme med castingen.

Stine Therese Strand:  – Veronica leverer en elegant kolleksjon som er tro mot merkes identitet. Fargepaletten er delikat og anvendelig. Og stylinggrepet som var brukt på den ene blazeren hvor bare det ene ermet var på var veldig effektfullt!

MAYOW

Hva: SS18, hvor: Ling Ling, når: onsdag 23.august

Stine Therese Strand: – Her synes jeg det har skjedd spennende ting siden sist sesong! Nye silhuetter med referanser til asiatisk mote gjør Mayow til et merke med internasjonalt potensiale i sitt segment.

Ida Elise Einarsdóttir: – Onsdagens siste visning med top notch location på trendy Ling Ling. Rotete innslipp og seating og svært forsinket visning ødelegger litt for helhetsinntrykket, spesielt sånn på slutten av kvelden. Oppmøtet var imidlertid ingenting å klage på, for her var det virkelig mange som ville se. Mayow har mange støttespillere, og det er ikke uten grunn. Merket er nytt, fresht, interessant og spennende – og mer tight en tidligere, selv om det virker som om noe mangler akkurat i finishen. Et friskt pust, og et interessant tilskudd til street style-hypen – uten å være for pretensiøst eller cool, bare sånn akkurat passe. Ungt og urbant, absolutt med potensiale – kanskje også internasjonalt, i alle fall enn så lenge her hjemme med et hårete mål om å endre mote-Norge.

Madeleine Holth: – Mayow var som så, det tok en evighet før gjestene fikk komme inn – noe som satte en demper på visningen. Finishingen på plaggene nådde ikke helt til toppen. Castingen og soundtracket var noe av det som dro visningen opp.

Dag 3:

Vanessa Rudjord x byMAGMALOU

Hva: Samarbeidskolleksjon, hvor: Pigalle, når: torsdag 24.august

Randi Helene Svendsen: – Vanessa Rudjord ville lage den perfekte basisgarderoben, og det har hun gjort. Fokuset har ligget på gode kvaliteter på plagg du tar fram og bruker igjen og igjen. Vinterkåpen i rosa stod fram, det samme gjorde den korte skinnjakker og silkeblusene med en liten pufferm. Vanessa vet hva som funker, og denne kolleksjonen kommer til å appellere til jenter som vil være både klassisk, feminin og sexy. Akkurat som hun selv er.

Ida Elise Einarsdóttir: – Back to basics – og det trenger ikke være mer komplisert enn som så. For mange er jo nettopp basisgarderoben det aller viktigste, til tross for hva vi kanskje ser mest av under moteukene både på og utenfor catwalken. Derfor tviler jeg ikke et sekund på at dette vil selge, til tross for relativt stive priser. Kvalitetene er dessuten gode med kanskje fuskepelsene som kolleksjonen must have. Igjen god casting av modeller med blant andre Lea Meyer og Anna Skavlan, og fantastisk vakker makeup med Linda Wickmann ved roret.

Stine Therese Strand: – Kolleksjonen leverer på det den lover, nemlig baseplagg. Min favoritt er den sorte kåpen, den er fin med sine store slag og brede belte. Synes prisnivået er lagt ganske høyt med 2499,- for den rimeligste toppen, men forstår at det med materialer som silke og skinn og et begrenset antall plagg blir dyrere enn normalt fra byMAGMALOU.

Elise Alexandra Gulbrandsen: – Man kan tydelig se at det er Vanessas klær og stil på catwalken. Jeg ser for meg at plaggene kan funke som fine, trygge klassikere for de fleste, men det er ikke revolusjonerende eller nyskapende. Prislappen er også ganske så stiv, selv om det er plagg i rene kvaliteter. Selve visningen var noe rotete, og modellene var litt vel statiske med tanke på den sexy og lekne stylingen.