Til helga er det duket for årets Bread & Butter by Zalando. Mens temaet for fjorårets messe var Now, med superstjerner som blant andre A$AP Rocky og Gigi Hadid – noe som tiltrakk seg mer en 20 000 gjester, er det i år Bold som gjelder – et tema som skal prege både mote, musikk og mat under det tre dager lange arrangementet. Nå er hele programmet klart. 

M.I.A., Vivienne Westwood-talk og -utstilling, Topshop-visning, Wyclef Jean, FKA Twigz, Viktor&Rolf Haute Couture-visning, The Kooples-visning og street food signert Michelin-kokk Chan Hon Meng er bare noe av det som står programmet. Vi har plukket ut noen av høydepunktene innen både mote, musikk og mat. Hele programmet kan du se her

Mote: I tillegg til at designduoen Viktor&Rolf viser sin haute couture-kolleksjon i Berlin for første gang, vil en rekke interaktive visninger finne sted signert blant andre G-Star, RAW, Hugo, Jil Sander Navy, The Kooples, Selected Femme/Homme, Topshop, Topman og Zalando. Det inkluderer også See Now Buy Now-shopping – en trend stadig flere merker, designere og motehus kaster seg på.

En rekke merker vil også arrangere ulike aktiviteter som for eksempel workshops, talks, med blant andre Adwoa Aboah og Vivienne Westwood, og andre opplevelser i såkalte brand labs – inkludert egne treningstimer med en rekke lifestyle-merker som adidas, Reebok, Puma, Asics og Nike. I tillegg vil merker som Topshop, Hilfiger Denim, Eastpak, Levi’s, Vans, Mads Nørgaard, Rains, Fila, Hugo, The Kopples, Love Stories og adidas lage eksklusive designs for B&&B som vil være tilgjengelig online.

Musikk: Fire ulike områder skal mikse musikk fra både internasjonale superstjerner og up an coming-artister; motescenen, strandscenen, hagescenen og Zalando-scenen.

Blant artistene er M.I.A., Wyclef Jean og FKA twigs samt det østeriske bandet Bilderbuch, Hannah Faith, Yung Hurn og Quay Dash.

Mat: Signaturretter fra singaporske Hawker Chan signert street food Michelin-kokk Chan Hon Meng. Vafler fra Berlin-baserte Feiner Herr, sushi-burritos fra Subu og spanske smaker fra Michelin-kokk Castrillión.

Tidligere var Bread & Butter kjent som handelsmessen under Berlin Fashion Week forbeholdt innkjøpere, redaktører, stylister og motebloggere.

I fjor overtok den digitale moteplattformen Zalando styringen med mål om å demokratisere mote. 

Konseptet fikk navnet Bread & Butter by Zalando, og skal være et publikumsrettet show for både mote- og musikkinteresserte basert på ulike konsepter med fokus på mote, musikk og mat.

VIXEN reiser med Zalando til Bread & Butter i Berlin. Følg oss på @vixen_magazine for live oppdateringer. 

Disclaimer: Vi gjør oppmerksom på at reise og opphold er betalt av Zalando.