Høsten er her, og med en ny sesong kommer nye trender, tendenser og produkter – også på beautyfronten. Her er våre favoritter blant høstens beauty-nyheter. 

Jubilanten

Shu Uemuras ikoniske cleansing oil fyller 50 år.

Den ble først lansert i 1967, og kommer nå i en 140ml limited edition med nytt og mindre format.

Formelen er den samme – en oljebasert renseshampoo for alle hårtyper beriket med onsen-inspirert ferment. Høy konsentrasjon av oljer bidrar til en dyp, men skånsom rensing av både hår og hodebunn.

Mascara-garderobe

Det er nemlig det du kan få med de nye mascaraene fra Yves Saint Laurent. 

Hva med en elektrifiserende blåfarge? Pop-art-rosa? Skimrende gull?

Du kjenner kanskje til Vinyl Couture fra tidligere. Nå er den tilbake med ny formel og ny nye fargetoner med navn som I’m The Clash, I’m The Trouble og I’m The Fire.

Lanseres i august. Veil. pris kr 300 per stk.

Alessandro, Alessandro

Du har sikkert allerede hørt snakk om den.

Gucci Bloom har nemlig allerede vært på alles lepper etter en storstilt lansering i New York tidligere i år – til tross for at duften ikke kommer før til høsten.

Duften er den første av Alessandro Michele, og skal være i tråd med hans visjon for motehuset. Forøvrig frontes den av både Dakota Johnson, Hari Nef og Petra Collins.

Duften beskrives som nydelig, feminin og modig – en blomsterduft med noter av tuberose, jasmin og rangoon creeper.

Lanseres i august. EdT 30ml kr 595 og 50ml kr 835.

To go

Armanis foundations er blant våre absolutte beauty-favoritter.

Nå introduserer merket en nykommer, nemlig My Armani To Go Cushion.

Cushion-trenden fortsetter med andre ord også til høsten. Kanskje ikke så rart, for det er både en enkel, praktisk og ikke minst reisevennlig løsning.

Etuiet er inspirert av Giorgio Armanis couture-håndvesker, og kombinerer med det både mote, design og skjønnhet – noe som forsåvidt er en fellesnevner for hele Armani-universet.

To Go Cushion har SPF 23 og fås i seks ulike nyanser fra gul beige til rosa beige og sandfargede nyanser.

Om produktet sier Giorgio Armanis internasjonale makeup-artist Linda Cantello følgende;

– Med sin langvarige formel og ikoniske forpakning er den nye Armani Cushion det perfekte verktøyet som jeg tar med meg på alle mine fotoshoots.

Cushion-foundationen lanseres i september, og vil ha en veil.pris på kr 645 med refill for kr 465.

CC

Denne gangen til vippene.

Nyheten Lash CC Carbon Care fra Helena Rubinstein er merket nye maskara.

Den skal både fremheve og beskytte vippene, og er merkets første hybride (!) maskara.

Den kombinerer egenskapene til både hudpleie og sminke, og skal gjøre vippene lette som fjær, intenst svarte, pleiet og forlenget.

Børsten er lang, tett og fjæraktig, og har 750 børstehår til forskjell fra standard 350.

Lanseres i september med veil. pris kr 290.

Bold, bad, black black

Det er ikke bare på mote- og beautyfronten at samarbeid er et buzz-ord.

Det er mottoet til den nye super-mascaraen fra MAC.

Bold & Bad Lash lover intet mindre enn en vipperevolusjon, og det med én børste til de øvre vippene og én børste til de nedre vippene for en 360-graders top to bottom-look. Også ser den superkul ut!

The line and the lash

Japanske Shiseido har fokus på øynene til høsten.

Den nye looken beståer av en maskara – som også kommer i vannfast utgave, en eyeliner inspirert av kalligrafi og en eyelinerkost som skal gjøre det enklere å legge en jevn linje.

I tillegg lanseres en ny øyenskygge inspirert av washi – en tradisjonelt japansk papir som gir en matt, gjennomsiktig finish. 

Døgnet rundt

ALL HOURS: YSLs nye beautyserie består av foundation i hele 22 ulike farger kr 450 per stk, pudder-foundation i seks ulike farger kr 480 og primer kr 410. Alle priser er veil.

Yves Saint Laurent Beautés nye serie Encre de Peau – All Hours er utviklet for å vare hele dagen – og natta.

Serien består av foundation, concealer og primer samt den nye Encre de Peau compact og sponge-applikator.

Vår favoritt er den kompakte pudder-foundationen som virker lett og mattende, og legger seg som et slør på huden. Gir lett dekke og finish, og kommer i seks farger.