Det går knapt en gang uten at vi tar turen innom Sephora, første etasje på Liberty eller andre forhandlere når vi er i utlandet for å sikre oss skjønnhetsprodukter som ikke er tilgjengelig her hjemme. Derfor er alltid gleden stor når skjønnhetsmerker velger å satse også i Norge. Her er fem merker som gjør nettopp det. 

LES OGSÅ: 5 hudpleiemerker du bør kjenne til

Oribe Beauty

Quite the collection. 🤤✨Image via @browneyedtoast. #oribeobsessed #oribebeauty

A post shared by Oribe (@oribe) on

Oribe er hands on en av de aller beste hårpleiemerkene vi kjenner til – og frisørene er enige med oss!

Nå utvider Oribe til å inkludere også Beauty i tillegg til Hair Care. Det betyr både makeup, hudpleie, kroppspleie og tilbehør.

– Oribes dedikasjon til beauty og glamour har alltid stått sterkt. Lanseringen av Oribe Beauty er et spennende steg for oss, og med disse nye kolleksjonene kan vi dykke enda dypere i beauty-universet og bringe vårt luksuriøse perspektiv til kundene våre som vi vet er opptatt av god smak, sier Daniel Kaner i Oribe Hair Care i en pressemelding.

Oribe Beauty består foreløpig av 18 ulike produkter.

Kropps- og hudpleiekolleksjonen har stjerneprodukter som Côte d’Azur Replenshing Body Wash og Restorative Body Créme, Balmessence Lip Treatment og Gold Envy Luminour Face Mask med ekte gull. Makeupkolleksjonen med blant annet Lip Lust Crème Lipstick og The Lacquer High Shine Nail Polish i fargene The Red, The Nude og The Violet, i tillegg til Illuminating Face Palette med blush, bronzer og highlighter. Og sist, men ikke minst tilbehørskolleksjonen med spenner og strikk.

– Som hårstylist mener jeg at håret danner hele utgangspunktet for skjønnhet, og jeg er alltid på jakt etter de beste og mest effektive verktøyene til bruk på mine kunder, sier Kien Hoang i Oribe Hair Care.

e.l.f. cosmetics

e.l.f. Favorites by @miekirstinequist 💕 #elfcosmetics #beauty #musthaves #eyeslipsface

A post shared by e.l.f. Cosmetics (@elfcosmeticsnordic) on

Etablert online i 2004 har e.l.f (eyes lips face) cosmetics blitt et flerkanalsmerke med egne butikker, den første frittstående butikken i New York allerede i 2013, nasjonal distribusjon hos en rekke forhandlere og internasjonal distribusjon via distributører – nå også endelig i Norge.

Merket, skapt av far-sønn-entreprenørene Alen og Joey Shamah som etter over 30 år i klesbransjen så endringene i fast fashion – noe de ville forsøke å overføre til beautybransjen i kontrast til den tradisjonelle skjønnhetsmodellen.

I løpet av de siste årene har merket utvidet til også å omfatte hudpleie. Det har gjort de til et av de raskest voksende kosmetikkfirmaene i USA, og i 2014 ble de tildelt Women’s Wear Dailys Mass Brand of The Year.

Nå har de også åpent norske webshop.

Patchology

Du har sikkert allerede kjennskap til det fra sosiale medier.

Amerikanske Patchology er utviklet i USA av anerkjente dermatologer ut fra ideen om å skape effektive og eksklusive produkter for hjemmebruk. Designteamet jobber tett med internasjonale toppmodeller, og produktene produseres i USA med det som i følge merket skal være nøye utvalgte ingredienser fra nøye utvalgte leverandører.

Blant annet har merkets patent på såkalte flash-masker sikret dem omtale i en rekke internasjonale medier samt på blogger både her hjemme og i utlandet. 

Unwash

Hele serien vår ❤️ Husk å melde deg på giveawayen vår!! ->

A post shared by UNWASH (@unwashnorway) on

Det første Professional Co-vaskesystemet kaller Unwash seg. Men hva betyr det egentlig?

Jo, Unwash vil utfordre den tradisjonelle oppfatningen av hårvask som de i dag mener består av det de refererer til som hyppig og nedbrytbar vask med sjampo og balsam.

Merket har en kollektiv, utskiftbar og skånsom tilnærming til håret med ingredienser som skal gi næring, pleie og beskytte. Ellers som de selv sier det; the new clean.

Anastasia Beverly Hills

Matte Lipsticks 💄 @laurabadura #abhlipstick

A post shared by Anastasia Beverly Hills (@anastasiabeverlyhills) on

Kultmerket som begynte som en salong der grunnlegger og administrende direktør Anastasia Soare gjorde brynene til superstjerner som Cindy Crawford og Naomi Campbell.

I dag omfatter merket alt fra brynsprodukter til contouring og annen makeup – alt basert på Anastasias egne prinsipper om balanse og symmetri, eller nærmere bestemt Det gylne snitt, som også var det som lå til grunn for de perfekte brynene. Det er nemlig ikke uten grunn at Anastasia omtales som dronningen av bryn. Bare spør merket 14,4 millioner (!) Instagram-følgere.