H&M har allerede gjort det en stund. Det samme med både Lindex og Gina Tricot. Nå kaster også KappAhl seg på trenden med trendkolleksjoner. 

KappAhls trendsatsning har fått navnet Limited Edition, og er nettopp det – en trendkolleksjon i begrenset opplag, slik vi har sett stadig flere kjede- og high street-butikker gjøre de siste årene. Disse kolleksjonene skiller seg gjerne fra hovedkolleksjonene ved at de er i nettopp begrenset opplag gjerne med mer fokus på snitt og materialer, og ikke minst et sterkere trendaspekt – derav navnet.

Det første droppet i den nye kolleksjonen er allerede i butikk. Denne delen av kolleksjonen er inspirert av tørkede roser og drama med 15 nøkkelplagg og oppdaterte klassikere i materialer som kashmir, sateng og tencel. Blant nøkkelplaggene er en kort dunjakke i Champagne-metallic, en rosa kåpe, en blondebody og en jumpsuit med vide ben. Inspirasjonen bak kolleksjonen preger også mønsterbildet med farger som skittenrosa i kombinasjon med brente nyanser.

–Med Limited Edition skaper vi en karatersterkt og samtidig klassisk garderobe. Produktene har rette linjer med feminine innslag. Det er en nyskapende kolleksjon som vi ser frem til å lansere. Selv gleder jeg meg til å bruke kåpen i lys rosa og maxikjolen med blonder, sier KappAhls sortiments- og designdirektør Maria Segergren.

  

Andre del av kolleksjonen lanseres i oktober, og har et mønsterbilde og en fargeskala inspirert av verdensrommet og stjernene med plagg med volum og volanger. Blant nøkkeplaggene er en kjole med digitalt trykk, en bluse med høy krage, et volangskjørt og en strikket kjole.

– Kolleksjonen er en skikkelig fulltreffer med høy trendfaktor og bærekraftige materialer, sier Segergren.

Kolleksjonen er laget i bærekraftige materialer, hovedsakelig resirkulert polyester. Kombinert med det kleskjeden selv refererer til som høy motegrad skal det i følge Segergren vise deres moteambisjoner fremover – noe som forsåvidt går igjen i hovedkolleksjonen samt samarbeid med influencere som Silje Pedersen og Janka Pollani.