Duo-dufter, 2-in-1s og grooming kits. Her er syv beauty-nyheter til mannen.

Duo

DUO: Armani lanserer duftduoen You med Stronger With You til ham. Veil. pris er kr 495 for 30ml (her) og kr 645 for 50ml.

Armanis storsatsing til høsten er duftduoen You til ham og henne.

Duftene, som har fått navnene Stronger With You og Beacause It Is You, er inspirert av Giorgio Armanis egen kjærlighetshistorie med Matilda Lutz og James Jagger i hovedrollene. 

Duften for ham har krydderakkorder i toppnotene – en blanding av kardemomme, rosépepperkorn og fiolblader samt salvie, vanilje og kastanje.

Lanseres i august.

Duo 2

DUO: Hugo Boss The Scent Intense kommer som en duo til ham og henne. Til ham EdT 50ml kr 720.

Enda en duo lanseres i høst, nemlig The Scent Intese for ham og henne fra Hugo Boss.

Duften er inspirert av Boss’ bestselgende dufter, og deler duftnoten vanilje.

For ham en sensuell og krydret duft med ingredienser som ingefær, kardemomme og vanilje, for henne en forførende og søt med ingredienser som fersken, osmantus-blomst og vanilje.

Lanseres i september.

2-i-1

STJERNEPRODUKT: Kiehl’s nye Age Defender-produkt Dual-Action Exfoliating Cleanser er en 2-i-1 eksfolierende rens og maske. Veil.pris kr 295.

Alle elsker 2-i-1-produkter.

Derfor er det rimelig å anta at den nye 2-i-1 eksfolierende rens og maske fra Kiehl’s blir en ny favoritt.

Age Defender Dual-Action Exfoliating Cleanser inneholder lavaleire fra Atlasfjellene i Marokko, og bør brukes daglig til å rense og eksfoliere huden for å fjerne overflødig olje og urenheter og tre ganger i uken som en eksfolierende maske.

Grooming-kit

GROOMING: Kiehl’s lanserer Grooming Solutions med seks produkter. På bildet Clean Styling Gel kr 200, Nourishing Beard Grooming Oil kr 295, Nourishing Shampoo/Conditioner 250ml kr 195 og Texturizing Clay kr 200.

Ta grooming på alvor med Kiehl’s nye serie bestående av hele seks produkt for hårstyling og hårpleie.

Serien Grooming Solutions inneholder både sjampo/balsam i tillegg til Texturizing Clay, Creative Cream Wax, Clean Styling Gel, Exfoliating Body Soap og Nourishing Beard Grooming Oil utvikles spesielt for å både pleie og myke opp skjegget og huden under med en blanding av essensielle oljer fra sedertre, sandeltre og eukalyptus som gir en frisk og treaktig aroma.

Gjør som Becks

MORGENFRESH: Becks er ansikt utad for Aquapower, her med Daily Defense SPF14 og Fresh Water Gel. Veil. pris er kr 385 for begge.

Start dagen som David Beckham.

Han er nemlig ansikt utad – bokstavelig talt, for Biotherm Hommes Aquapower. Nylig lanserte merket Daily Defense SPF14 som skal gi beskyttelse mot både UVA, UVB og forurensing og Fresh Water Gel som skal være merkets letteste hydrering til nå – en lett fuktighetspleie med rask vannbrytende teknologi som en kontrast til tunge, kremete teksturer.

– Min morgenrutine er ganske raskt – en dusj- og ansiktsrens etterfulgt av en fuktighetskrem, forteller Becks.

Se rødt

DUFTNYHET: Ralph Lauren Polo Red Extreme har Luke Bracey som ansikt utad. 125ml EdP kr 790, 75ml kr 610, 40ml kr 450.

Kraftig og maskulin duft fra Ralph Lauren Fragrances. Polo Red Extreme tar utgangspunkt i komposisjonen i klassikeren Polo Red med Luke Bracey som ansikt utad.

De nye ingrediensene er håndplukket av sjefsparfymør Olivier Gillotin, og består av store mengder naturlig kaffe for energi samt en spesialteknikk med kaffe-CO2 skal gi inntrykk av nymalte, runde kaffebønner, blodappelsin for friskhet og treaktige noter av svart ibenholt for varme.

Resultatet er ifølge Gillotin en “berusende dristig og mandig duft”.

Multer og vann

TIL MANNEN: GentleMin fra norske Eleni & Chris består av sjampo og balsam til hhv. kr 239 og 249.

Det norske skjønnhetsmerket Eleni & Chris, startet av Nikita-gründer Ellen Inger Nicolaisen og datteren Christinah, fikk nettopp innpass på det ærverdige parfymeriet Clyde’s på Madison Avenue i New York.

De har også en egen hårpleieserie for menn kalt GentleMin, utviklet med ingredienser som multer og vann fra Svartisen, og med en maskulin duft som ifølge merket selv dufter mann, ikke mint.

Why?

Y: Yves Saint Laurent Y 60ml kr 595. Veil. pris.

Alt start med hvorfor, mener Yves Saint Laurent som denne høsten lanserer duften Y.

Hvorfor? Fordi det engelske ordet uttales på samme måte som bokstaven, og er både et spørsmål og et svar – i følge merket et symbol på innovativ ungdommelig kraft, og ikke minst en hyllest til merkets grunnlegger, Yves Saint Laurent. 

Flakongen er designet av Suzanne Dalton som beskriver den som et uttrykk for renhet. Duften er fougere med en touch av grønt og tre toppet med en balsamisk sødme. Skapt av den legendariske parfymøren Dominique Ropion inspirert av to hovedelementer i mannens gardrorbe, nemlig den hvite t-skjorten med noter av hvite aldehyder, bergamot, ingefær og geranium og den svarte jakken med noter av granbalsam, ambergrisakkord og røkelse.