Samarbeidskolleksjoner er i vinden om dagen, og er ikke lenger kun forbeholdt designere. Ikke lenge etter The Weeknd slapp sin debutkolleksjon for Puma, følger Selena Gomez i kjærestens fotspor. 

LES OGSÅ: Se backstage-bildene fra Fenty Puma by Rihanna-visningen

– Å være en del av Puma er veldig spennende for meg, Puma har endret gamet når det gjelder å kombinere sport og mote. Det er fantastisk å se denne påvirkningen på stil og kultur og jeg er spent på å være en del av det. Vi har allerede noen veldig kule planer på gang, sier Selena Gomez om det ferske samarbeidet i en pressemelding.

Nyheten om samarbeidet ble sluppet på Pumas Snapchat-konto, og artisten og skuespilleren føyer seg med det inn i rekken kjendiser som har samarbeidet med sportsgiganten. Samarbeidet med Gomez skal både inkludere kampanjer for merket, og en eksklusiv samarbeidskolleksjon. Og som om ikke det å følge i kjærestens fotspor var nok – hun tar også over stafettpinnen etter Rihannas designsamarbeid, Fenty Puma by Rihanna, som blant annet hadde egen visning under Paris Fashion Week.

– Selena er autentisk, kreativ, talentfull og fryktløst ekte. Hun er alt dagens kvinnelige forbruker ser etter i en rollemodell (…) Selena Gomez er en perfekt partner for Puma fordi hun ikke er redd for å møte de utfordringene verden kan by på; hun kjemper, og det er akkurat det Puma handler om. Hun vil ikke bare representere merket vårt, hun vil også være med på å definere og fremheve vår kvinnelige virksomhet, sier global direktør for merkevare og markedsføring, Adam Petrick, i en pressemelding.

Da gjenstår det bare å se om Selenas kolleksjon blir like stor som Rihannas, som på tross av stor suksess måtte tåle en del kritikk fra blant annet Huffington Post, som på redaksjonell plass stilte spørsmålet –Ville du brukt noe som helst fra Rihannas nye Puma-kolleksjon?

Foto: Puma