Oktober er Rosa sløyfe-måned. Lindex er hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen, og støtter i år kampen mot brystkreft med egen loungewear-kolleksjon.

Kolleksjonen, som har fått navnet Pink Collection, ble vist frem til pressen for kort tid siden. Det er en eksklusiv loungewear-kolleksjon der 10% av omsetningen går til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon og kreftforskning. 

– Vi ønsket å skape vakre plagg for en flott sak. Denne loungewear-kolleksjonen er fremstilt med et fokus på harmoni og velvære. Den byr på elegante og minimalistiske silhuetter og delikate detaljer, i en nydelig fargeskala fra lys rosa til vinrødt, sier designsjef i Lindex, Annika Hedin.

Capsule-kolleksjonen består av 18 plagg som inkluderer en hvit silkeskjorte, et sett i lysegrå kasjmir og en morgenkåpe i rosa fløyel samt undertøy i toner av sort av rosa og en egen protese-bh. I tillegg lanseres det rosa armbådet Pink Bracelet der hele overskuddet fra salget går til Kreftforenings Rosa sløyfe-aksjon.

– Lindex er en stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom ulike aktiviteter. Dette er noe som engasjerer oss. De fleste av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er det å øke bevistheten og støtte kampen mot brystkreft en hjertesak for oss, sier markedssjef i Lindex Norge, Nina Haugen.

I tillegg til Pink Collection vil Lindex også gi 1 kroner per solgte bh i oktober til Rosa sløyfe. Kleskjeden vil også gjøre (blå)mandager til rosamandager med gratis kaffe i rosa kopper til forbipasserende på vei til jobb ulike steder i hele oktober.