Designersamarbeid er i vinden, og nå er det Balmain som tar steget ut i kosmetikkens verden med det som den første designerkolleksjonen i samarbeid med L’Oréal Paris 

LES OGSÅ: Ser du hvem dette er barna til?

Reklameplakatenene er allerede overalt. Sammen med Balmains kreative direktør Olivier Rousteing står 12 kvinner – alle med ulik opprinnelse og bakgrunn som skal understreke budskapet om selvstendighet og skjønnhet i mangfold – en annen stor trend i motebransjen akkurat nå.

Samarbeidet mellom det franske luksusmotehuset og kosmetikkgiganten tar utgangspunkt i leppestiften Color Riche. Det er Rousteing selv som har designet forpakningene på de 12 leppestiftene. De tre fargene; blå, sort og grønn, symboliserer hver sin stamme med hver sin historie. Hver stamme inneholder igjen fire ulike farger som med navn og uttrykk skal representere hver sin holdning og skal samle kvinner for å hylle nettopp mangfold.

Med seg på laget har de to samarbeidspartnerne navn som Soo Joo Park, Doutzen Kroes, og Ysaunny Brito – for å nevne noen. De representerer henholdsvis stammene Rock Tribe, Couture Tribe og Glamazone Tribe med fargenavn som Freedom, Confidence og Balmain Instinct.

– Vi valgte å alliere oss med Olivier og Balmain fordi de representerer fransk couture på sitt beste og deler L’Oreal Paris sin unike, inkluderende visjon om moderne skjønnhet. For L’Oréal Paris er dette samarbeidet også en mulighet til å gi flere mennesker tilgang på haute couture gjennom sminke, sier Pierre Emmanuel Angeloglou, L’Oréal Paris Global President i en pressemelding. 

Kolleksjonen lanserer eksklusivt hos VITA i oktober.