Ingeborg Heldal er ansatt som ny ansvarlig redaktør for KK, heter det i en pressemelding fra Aller Media. 

Ansvarlig redaktør Gjyri Helen Werp takket for seg i september. Siden da har Heldal vært konstituert i rollen.

Nå blir hun den nye sjefen for KK både digitalt og på papir, og skal også lede den digitale satsningen mot unge jenter gjennom Topp-merkevaren.

– Ingeborg kjenner KK-merkevaren godt. Det er selvsagt en fordel. Men minst like viktig er hennes kvalifikasjoner som leder, produktutvikler og erfaren journalist. Når du ganger opp det med ambisjonene hun har for merkevaren, er jeg ikke i tvil om at vi har fått rett kvinne ved roret, sier konserndirektør for Kvinne/tema i Aller Media, Ingrid Skogrand, i pressemeldingen.

Heldal har lang fartstid i Aller Media. Hun har vært journalist i KK, redaktør i Cosmopolitan, bloggredaktør og nå sist utviklingsredaktør for Se og Hør.

– Ingeborg har lang og bred medieerfaring, både fra Aller og andre mediehus. Det kommer godt med. Hun skal lede Norges største merkevare for kvinner videre, og det betyr ikke minst å videreutvikle kk.no. KK digitalt har fått flere priser for sin innovative publiseringsløsning, nå sist «World Digital Media Award for Best Digital Advertising Campaign» for det kommersielle fullskjermformatet. Vi er gode fra før – og skal bare bli endre bedre, sier Skogrand.

– For meg føles det nesten som ringen er sluttet. Jeg begynte i KK rett ut fra Journalisthøgskolen, og det kjennes både godt og riktig å være tilbake! Jeg gleder meg stort og tar med stolthet og en god porsjon ydmykhet fatt på utfordringen med å bygge videre på og utvikle to av Norges desidert sterkeste magasinmerkevarer for jenter/kvinner. Jeg er takknemlig for tilliten som blir vist meg, og gleder meg til å jobbe på det som må være en av Norges hyggeligste og mest visjonære arbeidsplasser, sier Heldal.

Foto hovedbilde: Astrid Waller.