For et par måneder siden skrev vi om KappAhl som nå kaster seg på trenden med, ja – trendkolleksjoner.

KappAhls trendsatsning har fått navnet Limited Edition, og er nettopp det – en trendkolleksjon i begrenset opplag, slik vi har sett stadig flere kjede- og high street-butikker gjøre de siste årene.

Mens det første droppet som kom tidligere i høst var inspirert av tørkede roser og drama med 15 nøkkelplagg og oppdaterte klassikere i materialer som kashmir, sateng og tencel, er stikkord for andre del av kolleksjonen stjerner og galakser, volum og volanger.

– Kolleksjonen er en skikkelig fultreffer med høy trendfaktor og bærekraftige materialer, sier sortiment- og designdirektør i KappAhl, Maria Segergren i en pressemelding.

Også denne kolleksjonen er laget i bærekraftige materialer, faktisk hele 100 prosent – hovedsakelig resirkulert polyester. Kombinert med det kleskjeden selv refererer til som høy motegrad skal det i følge Segergren vise deres moteambisjoner fremover – noe som forsåvidt går igjen i hovedkolleksjonen samt samarbeid med influencere som Silje Pedersen og Janka Pollani, sistnevnte som ansikt utad for blant annet Limited Edition-kolleksjonen. 

Kolleksjonen har et mønsterbilde og en fargeskala inspirert av verdensrommet og stjernene med en mørkere base med aksenter i blåtoner og hvitt. Blant nøkkelplaggene er en kjole med digitalt trykk, en bluse med høy krage, et volangskjørt og en strikket kjole.

Limited Edition er i nettopp limited edition i utvalgte butikker og online nå.