Max Factor fortsetter å hanke inn norske toppnavn som nye ansikt utad. Denne gangen er det Julie Bergan som skal være ny profil.

Hun tar dermed over stafettpinnen fra Tomine Harket som i sommer skapte overskrifter etter at flere redaksjoner fikk smekk fra PFU for å ha opptrådd kritikkverdig i forhold til Vær Varsom-plakatens punkt 2.7: “Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff”.

Det skal være leppene og smilet som er Bergans egen faktor, heter det i pressemeldingen. Kampanjen, som fortsatt bærer navnet #myfactor, inkluderer Bergan som viser frem sin faktor, og hvordan smilet kan fremheves på forskjellige måter inspirert av både humør, sesong og produkter.

– Jeg mener det er viktig å føle seg komfortabel både med og uten sminke, og at sminke ikke skal brukes for å skjule seg selv, men for å fremheve det man synes er bra! Dette er noe jeg selv legger vekt på når jeg står på scenen, at jeg ønsker å fremheve trekkene jeg liker ved meg selv, for å føle meg bra. Føler man seg bra sprer man mye glede og god energi, sier Bergan i pressemeldingen.

Kampanjen lanserer også i Danmark og Sverige, og med er også den svenske artisten Peg Parnevik og den danske it-girlen Cecilie Haugaard.