Det norske merket Wild Wool har siden 2012 hatt pop-up stores rundt om i Oslo. Nå har de åpnet sin første concept store i hovedstaden.

Bak merket står Emilie Dysthe og Cathrine Sissener. Sammen grunnla de Wild Wool i 2012 med plagg i 100 prosent kasjmir til ham og henne.

Ideen ble til da de studert i London og savnet varme og komfortable gensere som også så fine ut. De var begge enige om at kasjmir var løsningen – perfekt både for det engelske og norske klimaet, men at prisen var for høy.

I 2012 ble Wild Wool grunnlagt med utgangspunkt i klassiske kasjmirplagg med fokus på design, kvalitet, estetikk – og pris.

Samme høst ble nettbutikken åpnet, og det er nettopp den som gjør at prisene kan holdes nede, mener grunnleggerne. Likevel åpner de nå sin første concept store i Oslo.

– Siden oppstarten har vi hatt ulike pop-up stores rundt om i Oslo. Det er først nå vi har tatt steget ut og åpnet fast butikk. Butikken åpnet i oktober, og responsen har vært veldig bra. Det er tydelig at kundene våre setter pris på å komme inn i en butikk og kjenne på kvaliteten. Det er veldig gøy å endelig kunne ha en fast base i Oslo og i et lokale vi vet vi kommer til å være i lang tid, forteller de til VIXEN. 

I tillegg til Wild Wool fører butikken også deres Mini Merino – plagg til baby og barn i 100 prosent merinoull.

– Vi får ofte spørsmål om hvordan vi klarer å holde kasjmirprisene våre såpass lave. Grunnen til det er at vi har svært få mellomledd. Det er kun fabrikken som lager produktene, vi som selger de  og kunden som kjøper. Vi er opptatt av at produktene våre skal være av god kvalitet, og ser at om vi skulle solgt i andre butikker ville det blitt altfor dyrt nettopp fordi dte koster en god del å produsere. Vi vil at klærne vi lager skal være tilgjengelige og ha en god pris, så derfor ønsker vi å gjøre det på denne måten.