Det er et høyst aktuelt tema – kvinners rettigheter, og stadig flere kaster seg på trenden som forhåpentlig er noe mer enn en trend, men et paradigmeskifte.

En av dem er Monki som med sin Monkifesto-kampanje vil sette søkelyset på temaer som berører spesielt unge kvinner.

Tidligere har de blant annet hyllet mensen under mottoet Periods are cool. Period med både capsule-kolleksjon og egen mensenkopp og også en collab med den svenske illustratøren Camilla Engström og hennes karakter Husa.

Nå er det statement-halskjeder som gjelder med kampanjen som har fått navnet Words to live by.

Den består av fem halskjeder prydet med ulike statements som; Equality, Girls, Lover, Selfiequeen og Nope, og lanserer med fem ulike kvinner, Giselle Massiah, Torraine Futurum, Vanessa Almedia, April Lin og Mathilda Lundqvist, som alle deler sine tanker om sine words to live by

20 prosent av inntektene fra salg av kolleksjonen vil gå til Plan International og deres arbeid for å støtte jenter til å være ledere og forkjempere for forandring.