Samarbeid er i vinden, enten det er med stylister, influencere eller it-girls – eller alt på en gang. Sistnevnte er faktum når M.i.h Jeans lanserer sitt Denim A-Z-prosjekt.

LES OGSÅ: Se kolleksjonen inspirert av den kinesiske it-girlen

B er for bum, s for sisterhood og z for zipper. Bokstav for bokstav tar merket oss gjennom alfabetet i prosjektet som er gjort i samarbeid med Celestine Cooney, kreativ konsulent og stylist med blant andre US Vogue, Teen Vogue, iD Magazine, Dazed & Confused, New York Times, T Magazine og WSJ magazine på kundelisten.

Faktisk var prosjektet hennes idé, og det er også hun som har gitt liv til det med en håndfull London-baserte bidragsytere som fotograf Alice Neale og åtte kreative kvinner med Lili Summer i spissen, i tillegg til poet Lily Ashley, modell og kunstner Marina Ontanaya, kunstner Louise Oates, fotograf Tegan Williams, modell Melania Smith-Torres, kunstner og designer Tiger Chadwick og smykkedesigner Gala Colivet Dennison.

Som en del av prosjektet kommer customized denim fra en rekke denim girls som inkluderer den australske stylisten Chloe Hill, den svenske moteredaktører og stylisten Hilda Sandstrøm, den tyske redaktører Stella von Senger og norske Annabel Rosendahl.

Kolleksjonen er en capsule-kolleksjon som er tilgjengelig som made to order, og kommer i tillegg til den eksisterende M.i.h Jeans Custom Denim Service som relanserer med nye styles og nye muligheter for personalisering som for eksempel broderte initialer.

Om prosjektet sier grunnlegger og kreativ leder Chloe Lonsdale følgende;

– Å uttrykke merket og alt vi står for gjennom en denim a til z føles både lekent og kreativt. Prosjektet gir den perfekte miksen av samarbeid og samskaping med noen av våre favorittmennesker, i tillegg til å gi kundene våre muligheten til å personalisere denimen og skape unike produkter.