Samarbeidene fortsetter. Denne gangen er det det danske motemerket By Malene Birger som har fått med seg den danske influenceren Pernille Teisbæk på laget for Pre-Spring 2018.

I tillegg til å fronte kolleksjonen har Teisbæk også stylet fire kampanjebilder. Hun har også designet en egen capsule-kolleksjon bestående av ti plagg basert på noen av By Malene Birgers mest ikoniske silhuetter. Kolleksjonen vil selges eksklusivt på Net-a-Porter.

– Jeg har videreutviklet noen av mine favorittstyles fra By Malene Birgers klassiske silhuetter med fokus på en mer minimalistisk og tidløs følelse og en leken tvist av kontraster mellom det feminine og det maskuline. For eksempel har jeg stylet den bredskuldrede herreinspirerte dressen med en feminin underkjole, en oversized skjorte med et blyantskjørt i silke, sier Teisbæk om kolleksjonen.

– Jeg elsker å kombinere ulike materialer i en tonal look som for eksempel en chunky kasjmirgenser med en lett slip-kjole i solke – sammen skaper de en komfortabel og elegant look som kan løftes med et par høye hæler.