For under ett år siden ble det klart at Johan Lindeberg returnerer til J.Lindeberg, merket han selv startet, etter nesten ti år. Nå får den tyske selvlærte designeren Jens Werner det fulle kreative ansvaret for varemerket. 

LES OGSÅ: Johan Lindeberg om comebacket alle snakker om

Werner har bakgrunn innen sport og mote, og kommer fra jobben som sjefsdesigner ved J.Lindeberg der han blant annet har vært med på å utvikle og etablere en helt ny activewear-kolleksjon. Han har tidligere jobbet tett på adidas-gruppens motedivisjon blant annet med Y-3 samt med samarbeidskolleksjoner med designere som Raf Simons, Rick Owens, Juun J., Kanye Wests Yeezy og Tom Dixon. Han har også bagrunn som sjefsdesigner for Tory Burch Sport, og har selv designet to  kolleksjoner for varemerket. Nå utnevnes han altså som kreativ direktør for J.Lindeberg, og har allerede fra desember fått det kreative ansvaret. 

NY KREATIV DIREKTØR: Jens Werner kommer fra jobben som sjefsdesigner i J.Lindeberg.

– Min utfordring har vært å skape et klart uttrykk som binder sammen konseptet vårt, og samtidig uttrykker det som er unikt og personlig for oss. Hvordan får vi høyteknologiske skiplagg og funksjonsplagg for golf å passe sammen med skreddersydde plagg i denim og skinn – og hvordan holde nivået på topp gjennom alle konseptene? Jeg innså at hver kategori må inneholde en essens av den andre. Med dette utgangspunktet designet vi våre AW18 kolleksjoner, og jeg ser frem til å ta denne visjonen videre inn i varemerkets fremtid, sier Jens Werner.

Siden han startet som sjefsdesigner i oktober 2016 har Werner jobbet tett med Johan Lindeberg. Lindebergs viktigste funksjon som konsulent for varemerket har vært å fremme dets røtter og arv med det som skal være en progressivt og ukonvensjonelt syn på mote og sport.

– Jeg er stolt over å ha vært delaktig i å ta J.Lindeberg til neste nivå. Mitt fokus har vært å skape en sterk stemme koblet til varemerkets symbol The Bridge, dets DNA, og livsstilen vi representerer. I dag er det viktigere enn noensinne å være et engasjerende varemerke. Og jeg er glad for å se den nye, kreative retningen merkevaren tar, sier Johan Lindeberg.