Når det italienske motehuset lanserer en ny kampanje, er det noe man ikke vil gå glipp av. Se kampanjefilmen for pre-fall 2018 her.

LES OGSÅ: Åpner Gucci-garden i Firenze

Gucci er ikke akkurat fremmed for å markedsføre seg gjennom kampanjer og kortfilmer som drar mange referanser til både historie og populærkultur. Luksusmerkets sjefsdesigner Alessandro Micheles fødeby Roma, har vært en stor inspirasjonskilde. Nå tar designeren med seg Gucci-gjengen sin til Paris.

Året er 1968 og studentopprøret ved universitetene i Paris tar en voldsom retning med gatekamper, arrestasjoner av demonstranter og boikotting av eksamener. Men det er også en blomstringstid for studenter og unge intellektuelle som våger å drømme stort. Dette og mere til har inspirert Michele til motehusets nyeste kampanje.

Kampanjen Gucci Dans Les Rues (fransk for “i gatene”) er skutt av Glen Luchford, og er inspirert av de eksperimentelle French Nouvelle Vague- filmskaperne fra 1950- og 1960-tallet.

Se filmen under.