Sommeren føles kanskje evig langt unna fremdeles, men ikke for moteverdenen. Se bildene av H&M Studio SS18-kolleksjonen her.

LES OGSÅ: Lindex SS18: Franske følelser

Nok en gang viser H&M sin sesongbaserte Studio-kolleksjon, denne gangen på Musée des Arts Décoratifs under moteuken i Paris. For vår/sommer-sesongen 2018 har kleskjeden sett til det orientalske Østen og japansk minimalisme for inspirasjon til sin nyeste trendkolleksjon.

Kleskjeden fortsetter å ta del i “see now, buy now”-konseptet hvor klærne er tilgjengelig i nettbutikk rett etter visningen. Kolleksjonen vil også bli tilgjengelig i utvalgte butikker 1. mars. Flere internasjonale motehus kastet seg uti dette konseptet for en stund siden, og “see now, buy now”-formatet har fått både ris og ros i motebransjen, ettersom det går imot den tradisjonelle motekalenderen hvor kolleksjoner kan kjøpes først et halvt år etter de har blitt vist på catwalken.

Damekolleksjonen består av rene silhuetter som både lange og ankelkorte slengbukser, løse tunikaer, flagrende maxikjoler og chunky strikk. Også herrekolleksjonen har enkle, stramme og minimalistiske silhuetter. Studio-kolleksjonen er inspirert av arbeidstøy, og dette kan sees i detaljer som belter, knapper og krager.

En ny utstilling om Japan skal vises på det samme museet senere i år, hvor nettopp H&M er sponsor av utstillingen. Den har som mål å feire 150 år med kulturelt bånd mellom Frankrike og Japan, i tillegg til å utforske landets innflytelse på Vestens kultur.

– Vi er veldig glade for å være sponsorer til utstillingen, som uten tvil kommer til å fordype seg i skjønnheten og designfølelsen  til Japan. Det er også dette som i stor grad har inspirert vår H&M Studio S/S 2018-kolleksjon, sier Pernilla Wohlfahrt, H&M´s Design Director i en pressemelding.