Netthandel vokser seg stadig større. Nå kaster Group88 seg på trenden, og lanserer high-end luksusnettbutikken Collage the Shop

Høres navnet kjent ut? Collage the Shop er også navnet på Group88s fysiske butikk i København som åpnet allerede i 2011. Collage the Shop har også en filial i Helsinki, Finland.

Nå tar de konseptet videre til nett. Helt nytt er det altså ikke. Allerede i 2013 gikk Collage the Shop online, men kun i Danmark. Nå utvides altså fokus til å også omfatte de andre nordiske landene. Det er som et ledd i å ekspandere markedsposisjonen som ledende forhandler av high-end luksus i Skandinavia, heter det i en pressemelding.

Nettbutikken skal inneholde det fremste av internasjonal lukssusmote, men med et Skandinavisk uttrykk og feel. Distribusjonen vil derfor fokusere på Norge, Danmark, Sverige, Finland, Island og Grønland. Internasjonale luksusmerker står i fokus som for eksempel Bottega Veneta, Mulberry, Burberry, Gucci, Loewe og Saint Laurent. Merkeporteføljen skal være generisk med mål om å stadig introdusere nye merker. Trend er nemlig ikke overraskende et stikkord, og Collage the shop skal i tillegg til å fungere som nettbutikk også være et online community med blant annet egne editorials. Aner vi en konkurrent til internasjonale luksusnettbutikk som Net-a-porter?